"ישראל היום" וחברת ההפצה שלו ישלמו באמצעות חברת הביטוח מנורה עשרות אלפי שקלים לאשה בת 80 שתבעה את העיתון, בטענה כי מעדה ונפלה לאחר שנתקלה בחוטי פלסטיק ששימשו לצורך קשירת חבילות של גיליונות העיתון. זהו המקרה השלישי בשנים האחרונות שבו העיתון וחברת ההפצה שלו משלמים עשרות אלפי שקלים לאשה הטוענת כי נפלה בנסיבות שכאלה.

התובעת, ילידת 1937, הלכה לתומה בשעת בוקר של חודש מרץ 2013 ליד קניון ברמת גן, כשלטענתה נתקלה בחוטי פלסטיק שקשרו קודם לכן חבילות של גיליונות "ישראל היום" שחולקו במקום. "התאונה אירעה כאשר החוטים, אשר יצרו מפגע, הסתבכו ברגליה של התובעת וגרמו לנפילתה ארצה", נכתב בכתב התביעה שהגישה באמצעות עורכי-הדין אנט נגרין וישראל קלינמן. התביעה הוגשה נגד העיתון, חברת ההפצה שלו אינטלקט הפקה והוצאה לאור בע"מ, עיריית רמת-גן, בעלי הקניון וחברת הביטוח מנורה.

לדברי לידזי, האחריות לנפילתה מוטלת בין היתר על "ישראל היום" וחברת ההפצה שלו משום שאלה "הפיצו את העיתון 'ישראל היום' מבלי לשמור על סביבת עבודה בטוחה ונקיה ממפגעים", "הותירו על הקרקע חוטי פלסטיק קשורים אשר יצרו מפגע", ו"הפיצו את העיתון במקום שאינו מתאים להפצה המונית". בעקבות נפילתה נחבלה לידזי לטענתה בכל חלקי גופה, שברה את הכתף וסבלה גם משברים בצלעות ובשיניים. בכתב התביעה נטען כי בעקבות התאונה הפכה מאשה עצמאית למי שמוגבלת בתפקודיה היומיומיים ונותרה עם נכות צמיתה משוקללת בשיעור 28%.

ב"ישראל היום" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד עמיחי טרוזמן, כי אם אכן אירעה תאונה הרי שהאחריות לה היא של התובעת בלבד, שכן זו התנהלה בחוסר תשומת לב ובחוסר זהירות. עוד נטען מטעם העיתון כי לידזי "אינה סובלת מכל מגבלה ותלונותיה נועדו לצרכי המשפט גרידא". לפי העיתון, אין כל קשר בין הממצאים הרפואיים שהציגה לידזי בפני בית-המשפט לבין ה"תאונה הנטענת והמוכחשת כשלעצמה בה התובעת לא נפגעה כלל ועיקר".

גם בחברת ההפצה אינטלקט ובחברת הביטוח מנורה טענו להגנתם, באמצעות עו"ד עידו אמגור, כי לידזי היא האחראית הבלעדית לנפילתה שכן "הייתה צריכה לראות את העצמים שגרמו לנפילה ו/או לא נמנעה מלדרוך עליהם ו/או לא התרחקה מהם ו/או לא שמה לב למדרך רגלה ו/או לא עשתה הנדרש למניעת התאונה". בחוות דעת של רופא מטעמם נקבע כי שיעור הנכות של לידזי עומד על 7.5% בלבד.

לפני ימים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה לפיו, "לפנים משורת הדין ומבלי להודות בחבותן", העיתון "ישראל היום", חברת ההפצה שלו אינטלקט וחברת הביטוח מנורה ישלמו ללידזי, באמצעות חברת הביטוח, סכום של 83 אלף שקל וזאת לצורך סילוק סופי של כל דרישותיה ובכפוף לשלל תנאים שפורטו במסמך הצמוד להסכם.

לפני כשנתיים סוכם בפשרה דומה כי אשה תקבל מחברת ההפצה של "ישראל היום" 80 אלף שקל, לאחר שגם היא טענה כי נחבלה מנפילה שאירעה לה ליד נקודת חלוקה של העיתון. כמה חודשים קודם לכן סוכם בתביעה דומה שהגישה אשה שלישית כי זו תקבל 67 אלף שקל.

53760-05-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 294KB)