קולקציית המינויים, כמה מהם גרוטסקיים, של ראשי הליכוד לתפקידי שרים הביאה את ערוץ הספורט וערוץ one לירושלים, לטקס העברת השלטון במשרד התרבות והספורט מלימור לבנת למירי רגב, שהחלטתה הראשונה היתה להעתיק את המשרדים מתל-אביב. אם לא היה לכם משהו טוב יותר לעשות אתמול, יום ירושלים, יכול להיות שגם אתם הצטרפתם לשידור הישיר של הטקס משיח' ג'ראח המאוחדת. אירוע החלפת שרות הוא בסך-הכל טקס שבו נושאים נאומים מתקתקים ומשיקים כוסיות פלסטיק עם יין פטישים, אבל אם כבר הוחלט שזה אירוע חדשותי פר-אקסלנס, שבגללו שוברים לוח שידורים, הולכים עם זה עד הסוף.

בנאומה ניסתה רגב להפגין ממלכתיות. היא סמכה על זכרונו הקצר של הציבור, שהיה אמור לשכוח את דבריה הנרגשים בלילה שלפני הבחירות

זה מה שעשו בערוץ הספורט, שהשקיעו עם שתי מצלמות באירוע, פאנל אולפן מקדים ומסכם, ושיחות טלפון עם מרואיינים אטרקטיביים (מנכ"לית המשרד אורלי פרומן, אלכס גלעדי והשר לשעבר אופיר פז-פינס). ערוץ one הסתפק במצלמה אחת, שעדשתה היתה תקועה רוב הזמן על דוכן הנואמים, כתב שמילמל כמה מלים רפות דקה לפני תחילת האירוע ודקה בסיומו, ויאללה הביתה.

יותר מארבע שנים אחרי שעלה לאוויר, ערוץ one הוכיח בשידור הרופס הזה שלפניו דרך ארוכה עד שיגיע לרמתו של ערוץ קהילתי בתחילת דרכו. הדבר המושקע ביותר בהפקה הזו היה המייל הבהול בתפוצת נאט"ו ששלחה מנהלת לוח השידורים של one, שעידכנה על המשדר הישיר. לנוכח הסחורה לא היתה לאף צופה סיבה לצפות בשידור ב-one, כשהאלטרנטיבה עדיפה ומקצועית פי כמה.

למירי רגב אין מושג קלוש בספורט, גם ללימור לבנת לא היה בתחילת דרכה, אבל השרה הנכנסת מעלה את האטרקטיביות של משרד הספורט בשל אישיותה האימפולסיבית ופיה מפיק המרגליות. אולי גם בגלל זה בער לעידו גור, מנחה השידור באולפן ערוץ הספורט, לברר אצל מנכ"לית המשרד בשיחה טלפונית "במה היא שונה מהשרה הקודמת", וזה כשמירי רגב עוד לא השלימה שעה עגולה במשרד. המנכ"לית פרומן השתוממה: "אתה שואל שאלות שהן ממש טרום, איך אפשר לדעת?".

גור לא ויתר: "עד כמה מירי רגב רצתה את התיק הזה בעצמה?". פרומן השתוממה עוד יותר: "אתה שואל שאלות את האדם הלא נכון, שאלות מהסוג הזה אתה צריך להפנות אליה".

רון קופמן ועידן קוולר העניקו למשדר פרשנות אינטליגנטית. קופמן יעץ לשרה החדשה: "היא לא צריכה  לדבר עד ה-31 במאי. ההתבטאויות שלה מתויקות אצל ג'יבריל רג'וב, אנחנו לא צריכים את זה בקונגרס פיפ"א. התערבות ממשלתית בפיפ"א רק תהרוס לנו". וגם ניבא: "הקדנציה שלה ממילא תיגמר בחגי תשרי, גג כריסמס". נשמה טובה.

רון קופמן בטקס חילופי השרות במשרד הספורט (צילום מסך)

רון קופמן בטקס חילופי השרות במשרד הספורט (צילום מסך)

הטקס היה מופת של טפיחה עצמית על השכם, בתוספת ערימת קלישאות של נופת צופים. לשיא הגיע מנחה האירוע, שהתפייט: "משרד התרבות והספורט הינו מיוחד ומאתגר, העוסק כמעט בכל הטוב האפשרי. משרד של שאר רוח הנשען על יכולות הגוף. חיבור מקסים של גוף ונפש המקנה לרוב עונג, בריאות ואושר". ואלו היו מלות הקדמה לנאומי מנכ"לית המשרד, השרה היוצאת וזו הנכנסת, שבחצי השעה הבאה סיפרו על פעילותן המבורכת ועל נפלאות עצמן, ולהשומע ינעם.

לפני שמירי רגב תידרש למצוא ידיים ורגליים בסבך האינטרסים של איגודי הספורט, כדאי שתלמד להבדיל בין כדורגל לכדורסל. המינוי שלה לתיק הספורט, כמי שאין לה מושג בתחום, מלמד על היחס של ראש הממשלה לתיק. או כמו שהיטיב להגדיר רון קופמן: "מתייחסים [בממשלה] לספורט כאל משהו זניח, כמו – הערב נעשה הליכה עם הכלב".

בנאומה ניסתה רגב להפגין ממלכתיות. היא סמכה על זכרונו הקצר של הציבור, שהיה אמור לשכוח את דבריה הנרגשים בלילה שלפני הבחירות: "החמאס קורא לציבור הערבי לצאת ולהצביע למפלגה הערבית כדי לבטל את זהותנו היהודית במדינת ישראל". השבוע כבר כרכה בנאומה בנשימה אחת את נצרת ורהט עם תל-אביב וירושלים. מיד לאחר מכן חזרה מירי להיות רגב ואיימה: "לא אתן יד לפגיעה בתדמיתה של מדינת ישראל, בחיילי צה"ל ובמסורת שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית". הנהלות קבוצות סכנין ואחי-נצרת יצטרכו לחשוב חמש פעמים בפעם הבאה שירצו לערוך מחווה מתוקשרת לעזמי בשארה.

אם הממשלה השברירית-על-חודו-של-קול לא תתפרק בעודה באיבה, ורגב תצליח להגיע בשלום לאולימפיאדת ריו בקיץ 2016, מישהו יצטרך לייעץ לה להתאפק ולא לפרוץ לאיצטדיון עם דגל כחול-לבן כשמשלחת ישראל תצעד לעיני העולם. רגב בנויה בדיוק למעמדים האלה. וכמובן – לא לזנק לפודיום במקרה של זכייה במדליה, כפי שעשתה קודמתה באולימפיאדת אתונה.

הצלחתה תימדד, בין היתר, ביכולתה להביא לספורט יותר כסף. התקשורת כבר תדע להלל עם העתק-הדבק להודעות לעיתונות שיוציא המשרד על עוד חצי מיליון שהולכים לשחייה. המשרד בראשותה של לימור לבנת ידע לשמור על יחסים טובים עם עיתונאי הספורט. סביר להניח שגם רגב תיהנה מתקשורת מפנקת. אחרי הכל, לא כדאי להסתכסך עם משרד ממשלתי האחראי על המפרסם הגדול ביותר בתקשורת הספורט – המועצה להסדר הימורים. הפרסומת של וינר, נכון לעכשיו, רצה בכמויות יפות במרבית הערוצים, תחנות הרדיו, האתרים והעיתונים.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il