בית-המשפט לא יחייב את מנהלי "ערוץ 7" לחשוף מיהו הבעלים האמיתי של החברה-האם של קבוצת התקשורת המגזרית. "ערוץ 7" והשבועון החינמי "בשבע" מוחזקים על-ידי חברות ישראליות שהבעלים שלהן הוא תאגיד זר הרשום באיי מרשל, מקלט מס המאפשר לבעלי החברות בו להסתיר את זהותם.

שמותיהם של שניים מהבעלים הרשומים של התאגיד הזר נחשפו לפני כשנה ב"הארץ", אך כלל לא ברור אם הם אכן הבעלים האמיתיים ועד כמה הם מעורבים בענייני החברה. בשיחה עם "העין השביעית" בשנה שעברה סירבו השניים להתייחס לקשר בינם לבין החברה.

הדרישה לחשוף את זהות הבעלים של החברה הזרה, Holyland Holdings Ltd, נכללה בתביעת דיבה שהגיש ב-2013 מנכ"ל מפלגת קדימה לשעבר משה שחורי בעקבות ידיעה על חשדות פליליים שייחסה לו המשטרה. לגרסתו, בידיעה שפורסמה ב"ערוץ 7" נכללו גם טענות על מעשים שבגינם כלל לא נחקר.

לצד החברה המפעילה את "ערוץ 7" תבע שחורי גם את עורך האתר עוזי ברוך, את מחבר הידיעה חזקי עזרא ואת חבר-הכנסת לשעבר יעקב כץ, הנושא בתואר יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת "ערוץ 7". שחורי, שתבע מ"ערוץ 7" פיצויים בסך 770 אלף שקל, ביקש מבית-המשפט להורות לנתבעים לחשוף מיהו בעליו של התאגיד הזר המחזיק באתר האינטרנט הישראלי כדי שיישא גם הוא באחריות לפרסום. אנשי "ערוץ 7" סירבו למלא דרישה זו.

בסוף החודש שעבר, כשנה וחצי לאחר הגשת התביעה לבית-משפט השלום בתל-אביב, הודיעו הצדדים כי הגיעו לפשרה המייתרת את המשך הדיון בתביעה. פרטי הפשרה נותרו חסויים.

9029-08-13