התפתחות בעניינו של פרשן הכדורגל דני נוימן: ברשות השידור אין ככל הנראה כוונה לאשר לפרשן ערוץ 1 לשמש בורר במסגרת ההתאחדות לכדורגל, תפקיד שהחל למלא לאחרונה, חרף ניגוד העניינים הברור.

בעקבות הפרסום אתמול ב"העין השביעית" בדקו ברשות השידור את הנושא לעומק, ואז התברר כי לא היו מודעים לתמונה כולה. נוימן, שהוא גם עורך-דין, קיבל באחרונה הצעה מהאגף המשפטי של ההתאחדות לשמש בורר, ונענה לה ברצון. במקביל ביקש ממנהליו בטלוויזיה אישור לעסוק בעבודה נוספת הקשורה לענייני עריכת-דין. ברשות אישרו לו, כנראה במחשבה שמדובר בעניינים שאינם קשורים לכדורגל. לכאורה, נראה שנוימן לא חשף בפני הרשות את היריעה כולה: העניינים המשפטים בעיסוקו הנוסף יהיו במסגרת ההתאחדות לכדורגל, גוף שהוא מפרשן, בין היתר, בערוץ 1.

בבירור שערכו עימו אנשי הרשות טען נוימן כי הוא אינו מקבל כסף עבור עבודתו וכי הוא אמור לעסוק רק בבוררויות הנוגעות לליגות הנמוכות. זוהי טענה שאינה משנה את המצב הבעייתי: שחקנים מליגות נמוכות קשורים לא פעם לקבוצות מליגת-העל (כמושאלים), שאותן מפרשן נוימן, מה עוד שכבורר יפעל במסגרת גוף שעליו הוא מביע את דעתו בטלוויזיה.

ברשות השידור כנראה לא השתכנעו מההסבר ויודיעו לנוימן כי אין לו אישור לשמש בורר במסגרת ההתאחדות. הפרשן יצטרך כעת להחליט על איזה מהתפקידים הוא מוותר.

בתגובה לפניית "העין השביעית" אמר נוימן: "לא מתראיין בתקשורת. יש גורמים ברשות, אתה יכול לפנות אליהם".

דוברת רשות השידור הגיבה: "ברשות השידור טרם התקבלה כל פנייה רשמית בעניין. ככל שתהיה פנייה כזו, וככל שתאושר או לא תאושר, היא תהיה בכפוף לנהלים ולכללים ברשות השידור".

דני נוימן ברשימת הבוררים באתר ההתאחדות לכדורגל (צילום מסך)

דני נוימן ברשימת הבוררים באתר ההתאחדות לכדורגל (צילום מסך)

ייתכן ש"רשמית" עדיין לא ידוע לבכירי רשות השידור על עיסוקו החדש של הפרשן שלהם, אבל כדאי לעדכן אותם שבאתרי הספורט ובעיתונים פורסם השבוע מינויו בהבלטה רבה. יתרה מכך, בפרסומים הרשמיים של ההתאחדות לכדורגל שמו של נוימן כבר מופיע. ואם לא די בכך, בתגובה לפניית one השבוע אישר נוימן את מינויו לבורר בהתאחדות ואף חילק תודות: "אני מודה לשופט אורי גורן ולצוות המשפטי [של ההתאחדות] על האמון והמינוי, ואני מקווה לא לאכזב אותם".

בדבריו אלה הצהיר נוימן על המחויבות והנאמנות החדשות שלו. חשוב לו לא לאכזב את שולחיו בהתאחדות, אבל מה עם ציבור הצופים שהוא אמור לשרת לפני הכל? כיצד יוכל לבקר בטלוויזיה את ההתאחדות שנתנה בו אמון והציעה לו תפקיד? אי-קבלת תמורה כספית עבור עבודתו אינה רלבנטית: השכר בתחומים האלה אינו נמדד רק בכסף, אלא גם בקשרים, במוניטין ובסמכויות.

כשיונה ויזנטל, היו"ר הזמני של הרשות, אמר באחרונה כי נכנס למיטה חולה, הוא מן הסתם התכוון, בין היתר, לפוליטיזציה ולניגודי העניינים שהרשות נגועה בהם. המקרה של נוימן הוא מבחן שבו יוכח אם רשות השידור בהנהלתה החדשה נחושה לעקור תופעות של ניגודי עניינים, או שהיא תמשיך להתנהל בסטנדרטים שהובילו אותה למצב שבו היא נקראת כיום "רשות השידור בפירוק".

לתגובות: yegerm9@walla.co.il