תביעה של צ'רלטון נגד בעל עסק בטענה שהקרין משחקים ששודרו בערוציה נדחתה בשבוע שעבר בבית-המשפט. בשנה האחרונה נדחו תביעות נוספות של צ'רלטון נגד בעלי עסקים שלא ויתרו לתביעותיו של גוף שידורי הספורט ונענו לאתגר המשפטי. במקרים קודמים הסיבה לכך היתה שצ'רלטון נמנעה מלצרף לתביעותיה את רשיונות השידור שלה. יצוין כי במקרים אחרים זכתה צ'רלטון בתביעות בעילה דומה.

התביעה, בסך 85 אלף שקל, הוגשה לאחר שבגלידרייה של אייל גומברג בגדרה שודרו בטלוויזיה משחקים מאליפות אירופה 2012, שצ'רלטון היא בעלת הזכויות עליהם, בלי להסדיר את העניין הכספי. בכך, לטענת צ'רלטון, הופרו זכויותיה.

לוגו צ'רלטון

לוגו צ'רלטון

צ'רלטון הביאה ציטוטים מתביעות קודמות על הפרת זכויות יוצרים. באחת מהן, של ערוצי-זהב, כתב שופט בית-המשפט העליון, מישאל חשין, כי המפירים הם "גזלנים ועושי עושר שלא במשפט". צ'רלטון טענה כי שידור המשחקים ללא רישיון בבית-העסק של הנתבע הסב לה "נזק כספי כבד", וכי "זלזולו של הנתבע בזכויות התובעת משדר מסר שלילי לפיו גורמים שפעלו כדין ורכשו רשיון הקרנה פומבי מן הנתבעת הם בבחינת מתנדבים בלבד".

הנתבע טען כי בבית-העסק שלו אין שום חיבור לחברות הכבלים, וממילא לא ניתן לצפות בשידורי צ'רלטון; שהמשחק ששודר אצלו היה בערוץ 10, הפתוח לכל; ומכשיר הטלוויזיה פונה בכלל לכיוון דלפק המכירה ולא לאזור ישיבת הלקוחות. כמו כן טען הנתבע כי הטענה של צ'רלטון שלפיה שידור המשחקים בגלידרייה משך יותר אנשים למקום ורווחי העסק גדלו היא הפוכה: שידור משחקי היורו, לטענתו, גרם למיעוט לקוחות והפדיון ירד באופן ניכר.

בכתב ההגנה ציין בעל הגלידרייה כי כשיצר קשר עם צ'רלטון כדי להסביר את טענותיו, "במקום להקשיב להסבריו בחרה התובעת להלך אימים על הנתבע, 'סיפרה' לו על הצלחותיה הגדולות וזכייתה בעשרות אלפי שקלים בכל תביעה ותביעה מעשרות ומאות תביעות שהגישה, והותירה בידי הנתבע ברירה אחת ויחידה – לשלם לה את הכספים שהיא דורשת על סמך השערתה כי הופרו זכויותיה".

עוד ציין הנתבע כי התובעת מנצלת לרעה את כוחה כמונופול בכל הקשור לשידורי היורו, והיא פועלת משיקולים פסולים "תוך כמיהה לעשיית עושר ולא במשפט".

הצדדים הסמיכו את שופט השלום באשדוד, עדי אייזדרופר, לפסוק על-פי שיקול דעתו ללא דיונים והוכחות, ואף ללא נימוקים. השופט החליט לדחות את התביעה "בהתחשב בקושי העולה מן המסמכים והתמונות בתיק". עוד קבע השופט כי כל צד יישא בהוצאותיו.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il