גיא מרוז מאיים להגיש תביעת דיבה נגד אתר "וואלה", בשל פרסום טור מאת מנחם בן ובו ביקורת עליו ועל זוגתו, העיתונאית אורלי וילנאי. על דבר הסרת הטור מ"וואלה" פורסם הבוקר בבלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל.

ביום חמישי האחרון הוקדש חלק מטורו הקבוע של מנחם בן המתפרסם במגזין השבועי של "וואלה" לניגוח מרוז. בן טען כי ביקורת שהשמיע מרוז בכתבה טלוויזיונית על מעשי עבר של חבורת לול נגועה בצביעות, בשל ההיסטוריה האישית שלו. "גיא מרוז לא ילך לבית-סוהר על אי-אילו עניינים, אבל כדאי שידבר בקול קצת חלש יותר", נכתב בכותרת הטור, ומתחתיה פירט בן מדוע, לטעמו, כמה מהמעשים שביצע מרוז לאורך חייו לא היו מוסריים.

אורלי וילנאי וגיא מרוז בכנסת, 7.7.10 (צילום: דוד ועקנין)

אורלי וילנאי וגיא מרוז בכנסת, 7.7.10 (צילום: דוד ועקנין)

בעקבות פרסום הטור פנו מרוז ווילנאי למערכת "וואלה" בהתרעה לפני נקיטת הליכים משפטיים, וזו הסירה את הקטע מהטור. "החלטתי שבמקום ללכת לבית-משפט אוריד את זה", מסביר עורך "וואלה" ינון מגל. לדבריו, הוא מקפיד לעבור מדי שבוע על הטורים של מנחם בן ואלדד יניב טרם פרסומם, וכך היה גם במקרה זה.

"מלכתחילה התלבטתי כי זה גבולי, מדובר פה בדיני אישות", אומר מגל. "החלטנו שאנחנו מפרסמים את זה, אבל אחרי הפרסום הם דיברו איתי, כמה פעמים, התייעצנו ובסוף החלטנו להוריד. הייתי יכול ללכת עם זה לבית-משפט, יש לי שיפוי ואני מכוסה מכל הכיוונים, אבל בחרנו להוריד".

הסרת הפרסום אינה מספקת את מרוז, והוא מאשר כי בכוונתו בכל זאת להגיש נגד האתר תביעת דיבה. "אם יתבעו, נתמודד בבית-משפט", אומר מנגד מגל.

לפני שבועות אחדים, יש לציין, הוסר מאתר "וואלה" כל מגזין סוף-השבוע, כולל טורו של בן וטורו של אלדד יניב. לדברי מגל, אז לא היתה כל תביעה ואף לא איום בתביעה, אלא בעיה שנגעה להסדרת הסכמי העבודה של כותבים במגזין. כעבור שבוע, ולאחר שהסכמי העבודה הוסדרו, שב המגזין להופיע בלי כל שינוי.