מאז הקמתו של העיתון "ישראל היום" בשנת 2007 ועד שנת 2014 היו הפסדיו המצטברים כ-730 מיליון שקלים, כך חושף היום ב"הארץ" אורי בלאו. לפי חישוב "הארץ", מדובר בהפסד של כשקל אחד לכל גיליון שהודפס באותן שנים.

"ישראל היום" נוסד על-ידי שלדון אדלסון, אחד האנשים העשירים בעולם, אולם לאורך השנים הקפידו בחינמון להצהיר כי הם פועלים על-פי מודל עסקי ולא כפרויקט פילנתרופי של אדלסון לטובת בנימין נתניהו – הפוליטיקאי שהעיתון מקדם באופן עקבי מאז היווסדו. "'ישראל היום' נבנה ופועל על-פי מודל כלכלי, שעיקרו הפצה בחינם – והכנסה הולכת וגדלה ממודעות", כתב ב"ישראל היום" ב-2014 חזי שטרנליכט, העורך הכלכלי של החינמון.

להצהרות הללו ישנה משמעות קריטית עבור העיתון, שכן לאורך שנות פעילותו נטען כי חלוקתו בחינם היא עבירה על חוקי ההגבלים העסקיים, וכי פעילותו היא הפרה של חוק התעמולה. "ישראל היום" גם נלחם בבית-המשפט על מנת להסתיר את נתוניו העסקיים.

"כן, 'ישראל היום' מוענק לציבור בחינם, אבל המפרסמים משלמים עליו", כתב שטרנליכט באותו מאמר, אלא שבעבר פירסם איתמר ב"ז ב"העין השביעית" תחקירים שהדגימו כיצד שבר "ישראל היום" את שוק המודעות בעיתונות הישראלית כשהוא מציע מחירי רצפה – נמוכים פי כמה מאלו של המתחרים ומהמחירונים שהוא עצמו מפרסם.