במהלך כהונתו כרמטכ"ל נהג משה (בוגי) יעלון להתייעץ עם פרשן "הארץ" אמיר אורן באשר למינוים של קצינים בכירים, ואף הציע לו את תפקיד דובר צה"ל. כך טוען אורן בתצהיר משפטי שהגיש לאחרונה. התצהיר הוגש במסגרת תביעת דיבה שהוא מנהל נגד מדינת ישראל, "מעריב", העורך הראשי לשעבר של העיתון אמנון דנקנר ויניב זך, שהיה כתב בעיתון. עילת התביעה היא פרסום שבו נטען כי אורן איים על יעלון לבל ימנה את אלוף אלעזר שטרן לראש אכ"א (להרחבה על הנחשף בתצהירי התביעה: הכתבה "על מי איימת היום?").

בתצהיר כותב אורן על שיחות שקיים עם יעלון בעת שזה כיהן כרמטכ"ל, תוך שימת דגש על שיחה אחת שהתקיימה באביב 2002, מעט לפני כניסתו של יעלון לתפקיד. לפי תצהירו של אורן, בשיחה זו שאל אורן את יעלון באשר למינויו האפשרי של האלוף אלעזר שטרן לתפקיד ראש אכ"א.

הרמטכ"ל לשעבר השר משה (בוגי) יעלון ועיתונאי "הארץ" אמיר אורן (משמאל) (צילומים: ליאור מזרחי ו"העין השביעית")

הרמטכ"ל לשעבר השר משה (בוגי) יעלון ועיתונאי "הארץ" אמיר אורן (משמאל) (צילומים: ליאור מזרחי ו"העין השביעית")

"שוחחתי עם יעלון על יחסו לשטרן, ושאלתיו מדוע מינה את שטרן לראש אחת הוועדות שעסקה בהכנת יעלון לתפקידו כרמטכ"ל", כותב אורן בתצהירו ובהמשך מוסיף: "ציינתי בפני יעלון כי שטרן עקף את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ראש אכ"א, אלוף יהודה שגב, והפצ"ר תא"ל אורי שהם, בעניין גיוסו של אבי בניהו לצה"ל לאחר שעסק בפוליטיקה כדוברו של המועמד לראשות הממשלה, יצחק מרדכי. המשכתי ושאלתי האם בדעתו למנות את שטרן לראש אכ"א. כתגובה לשאלתי, עשה יעלון תנועה של ביטול בידו ואמר כי הנושא אינו עומד על הפרק כרגע. בכך הסתיים הדיון בעניין זה והמשכנו לשוחח בנעימות בנושאים רבים אחרים".

בהמשך תצהירו מציין אורן כך: "שיחה מעין זו, בה עולה הידברות ביחס למינוי של קצין זה או אחר בצה"ל, לא היתה חריגה במערכת היחסים שניהל הרמטכ"ל לשעבר עימי כעיתונאי. יעלון שוחח עימי מיוזמתו על מינויים של קצינים בכירים, יעלון שאל אותי לא פעם את דעתי על מינוי כזה או אחר, יעלון לא הסתיר ממני את דעתו האישית על קצינים בכירים, והשיחות בינינו היו פתוחות למדי. היחסים ביני לבין יעלון היו ידידותיים ולא פעם שוחחנו בנושאים כגון אלה ואני אמרתי את דעתי הכנה.

"באחת משיחותינו הגדיל יעלון עשות ואף שאל אותי כיצד הייתי מגיב אילו הציע לי להיות דובר צה"ל. אני נדהמתי מהשאלה, אך מיד התעשתי וסירבתי בנימוס, תוך מתן נימוק, והשיחה המשיכה באופן ידידותי ונעים. על אף האמור לעיל, אבהיר כי אני מעולם לא ביקשתי השפעה על מינוי זה או אחר ובוודאי שלא דרשתי מינוי של קצין זה או אחר, וממילא גם לא איימתי על אף אדם לבל ימנה קצין זה או אחר לתפקיד מסוים בצה"ל".