אתמול הגיע לסיומו האירוע הפרסומי בן שלושת הימים שערכה חברת בזק בנמל תל-אביב, אירוע שנועד לקדם את המוצר החדש של החברה, רשת ה-NGN. אתמול גם שודר בערוץ 2 החלק השני והאחרון של תוכנית הבישול "שגב בא לפנק", שצולמה במתחם הפרסומי של בזק.

זכיינית ערוץ 2 רשת הוזהרה מראש על-ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ונדרשה שלא לעבור על החוק ולהימנע מחשיפה פרסומית במהלך שידור התוכנית. למרות זאת, ואף שבשנה שעברה נקנסה הזכיינית קשת בגין שידור תוכנית דומה מהמתחם הפרסומי של בזק, צופי "שגב בא לפנק" נחשפו ללא הרף במהלך שתי התוכניות האחרונות למותג NGN של בזק ואף שמעו על יתרונותיו.

צילומי מסך מתוך התוכנית "שגב בא לפנק"

צילומי מסך מתוך התוכנית "שגב בא לפנק"

הבמה שעליה הכין שגב את תבשיליו היתה תחומה בין שלטים שנשאו את שם המותג. מאחוריו ניתן היה לראות במהלך רוב התוכנית איור עם הכיתוב NGN. גם מתחת למסך הגדול שהוצב באחורי הבמה בלט הכיתוב NGN, ובראש התפאורה האיר באור כחול שלט נוסף עם שם המותג. הצופים נחשפו באופן מיוחד לשלט שהוצב בראש התפאורה משום שהמצלמה הרבתה לצלם את הבמה מזווית תחתונה.

יתר על כן, מגיש המשדר ציין בפתח כל אחת מהתוכניות כי הוא משדר מ"אירוע של בזק", ובהמשך כל אחת מהתוכניות הדגיש כי שם האירוע הוא "NGN Live". חלק מהותי משתי תוכניות הבישול כלל בישול מקביל של מנה זהה בתל-אביב ובלונדון, אירוע שהועבר בשידור ישיר. קטע זה, שעל פניו הוא נטול כל משמעות גסטרונומית או חידוש טכנולוגי מאז השידור הלווייני הראשון (לפני למעלה מארבעים שנה), הוצג כאטרקציה יוצאת מגדר הרגיל וביצועו נזקף לזכותה של רשת ה-NGN של בזק.

"אנחנו מביאים לכם היום את לונדון בשידור חי הודות לרשת התקשורת החדשה של ישראל, שידור חי כל-כך שחוץ מלראות ולדבר עם האנשים אנחנו נאכל איתם כמעט מאותה צלחת", אמר המגיש בשתי התוכניות, לפני שהחל לשוחח בדיליי קל עם ידוענים שחיכו לו בלונדון. המגיש אף ציין את שם המותג, כדי שהצופים לא יתבלבלו עם הרשת המתחרה של חברת הוט. "ועכשיו אני רוצה לעבור באדיבות NGN Live לשפית המוכשרת עינת ארליך היפה שנמצאת בלונדון", אמר בתוכנית הראשונה, ובשנייה ניסח זאת כך: "זהו הרגע לקפוץ ללונדון באדיבות NGN Live".

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

מרשת נמסר: "רשת פועלת על-פי כללי הרשות השנייה".

עדכון: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה

עדכון, 7.9: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד רשת. מהרשות נמסר:

"לקראת שידורה המתוכנן של התוכנית 'שגב בא לפנק', ומאחר ובשנה שעברה זכתה חברת בזק ו-NGN לחשיפה פרסומית חורגת מגבול הסביר במתחם בזק NGN, בתכנית אחרת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מצאה לנכון להתריע בפני הזכיינית 'רשת' מבעוד מועד על מנת שתקפיד לבל תיווצר חשיפה החורגת מגבול הסביר לחברת בזק ול NGN בתכנית שבנדון.

"למרות זאת, בתאריכים 30.08.10 וה-31.8.10 במהלך התוכנית שבנדון זכתה רשת בזק NGN לאורך כל התוכנית, לחשיפה פרסומית בוטה החורגת מגדר הסביר, תוך חשיפה חוזרת ונשנית של הלוגו NGN ושם הרשת ע"ג השילוט במקום, בכתוביות ובקריינות. הדבר נוגד את כלל 9 לכללי האתיקה בפרסומת ומהווה הפרה. הדבר חמור במיוחד, לאור האזהרות שהעבירה הרשות השנייה לזכיינית מבעוד מועד".