הצהובון המהיר ביותר במזרח התיכון עצר הערב (6.1.14) את הגלגלים, ובמשך כחצי שעה הפך לאתר האטי ביותר: העיצומים של עובדי one יצאו לדרך. בשעה 17:00 ערכו העובדים במפתיע שביתת אזהרה בת חצי שעה, שבה התכנסו לאסיפה שנערכה בדסק. בחצי השעה הזו לא היו עדכונים באתר ונעצרו ההכנות למהדורת החדשות של 19:00 בערוץ one.

באסיפה נכחו נציגי ארגון העיתונאים, שמובילים את המאבק. כמו כן הגיעו להפגין סולידריות העיתונאים גבי גולדמן, יואב ריבק, דרור פויר וחיים הר-זהב. בשלב מסוים הגיע למקום המנכ"ל אודי מילנר, אחד הבעלים של one, וביקש מהנוכחים לקיים את האסיפה במקום אחר. האירוע, שממילא היה לקראת סיום, נמשך בדסק עוד דקות אחדות.

לירון לוי מוועד הפעולה של one אמר לכ-30 העובדים כי למרות פניות חוזרות ונשנות, ההנהלה מסרבת להיפגש כדי לדון בשיפור התנאים. יאיר טרצ'יצקי מארגון העיתונאים אמר לעובדי one כי חשוב להעביר להנהלה מסר נחוש. "אנחנו חזקים לא פחות מהמעסיק", אמר לעובדים.

בן זילכה מארגון העיתונאים אמר ל"העין השביעית": "אם יהיה צורך, הצעדים יוחרפו אפילו עד להשבתה מלאה. אנחנו לא רוצים להגיע לרגע הזה, אבל הנהלת one לא מותירה לנו ברירה".

ראשי הוועד שוקלים לפנות לבית-הדין לעבודה כדי שזה יאלץ את ההנהלה להיפגש עם העובדים, מעצם היותם מאוגדים כחוק. במאבק המשפטי שמתנהל במקביל עקב פיטוריו של אור זילברמן, מחברי ההתארגנות, עמדת ההנהלה כי היא אינה מכירה בוועד.

בימים האחרונים פורסמו בדף הפייסבוק של ועד הפעולה שמות של אנשי one, שעסקו בעיקר בעיתונות, ועזבו מסיבה זו או אחרת. מדובר בכ-80 איש בשנתיים האחרונות. "כמה חבל שכל-כך הרבה אנשים מוכשרים עזבו/הועזבו ונוצר מצב של תחנת מעבר. כשכל הזמן עסוקים בהכשרת אנשים חדשים, אי-אפשר ליצור יציבות ולהתקדם", נכתב בסטטוס.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il