חרף העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי יש להסיר את המגבלות על השמעת נשים בתחנת הרדיו החרדית קול-ברמה, הנחתה הרשות השנייה את תחנת הרדיו להגדיל את מספר השעות השבועיות שבהן ניתן להשמיע נשים לשמונה שעות. על הנחיה זו העיד היום שי בן-מאור, נציג בעלי התחנה, בדיון שהתקיים בבית-המשפט המחוזי בירושלים. הדיון נערך בשל תביעה ייצוגית שהגישה עמותת קולך בטענה להדרת נשים אסורה בשידורי התחנה.

על-פי פרוטוקול הדיון, בן-מאור הצהיר כי בעוד כחודשיים צפוי דיון עם הרשות השנייה לגבי לוח השידורים של 2014, "כאשר שם צפויה פתיחה משמעותית נוספת של התחנה [להשמעת נשים]".

בא-כוחה של התחנה, עו"ד מוטי ארד, טען כי בניגוד לעמדת עמותת קולך, מצב הדרת הנשים בתחנה כיום שונה בתכלית מהמצב לפני חמישה חודשים. לדבריו, למרות הסיכום עם הרשות השנייה להעלות את מספר השעות השבועיות שבהן יושמעו נשים לשמונה, בפועל עומד מספר השעות השבועיות שבהן מושמעות נשים על תשע.

"רדיו זה לא מקום שבו כל הזמן מאזינים מדברים", הבהיר עו"ד ארד. "בכל השעות שבהן עולים לשידור נשים או גברים במסגרת של נושא שהוא אקטואלי לסדר היום, כלומר בעלי תפקידים, אין שום הבחנה בין גבר לאשה". לדבריו, גם מאזינות יכולות לעלות לשידור ב-9 שעות שבועיות, מ-13 שעות שבהן מאפשרים למאזינים לעלות לשידור. "נותרו 4 שעות תורניות שבהן רב משדר, ושם הן לא עולות לשידור אלא יכולות לשלוח פקס", הוסיף. "הנתיב קיים. צועדים בו. יש שינוי".

"בקצב הזה, ב-2030 יכול להיות שנגיע לאיזון", אמר מנגד עו"ד אסף פינק, המייצג את עמותת קולך. לדבריו, המצב לא השתפר בחודשים האחרונים, והוא אף הציע לממן מחצית מעלות בדיקה של חברת יפעת כדי לקבוע אובייקטיבית מה מספר הנשים המושמעות בתחנה. עוד טען עו"ד פינק כי כשפורסים אותן על פני שבוע ימים, 9 שעות להשמעת נשים זה "מינימלי ביותר".

"אני מאזין לרדיו קול-ברמה", אמר עו"ד פינק. "כשרב מעביר שידור על כשרות, מי יותר מתאים מלשאול את השאלה, הגבר שלא יודע אפילו להכין חביתה? אז הוא יכול להתקשר, אבל האשה צריכה למצוא פקס. זו ההדרה הכי גדולה [...] אם אנחנו מוכנים למשהו, זה שיהיה 'גטו' לאותם גברים שלא מסוגלים לשמוע את קול האשה [...] המצב היום הוא לא רק שאינו משביע רצון, אלא כאילו לא היה דו"ח היועמ"ש לממשלה וכאילו שהרשות השנייה לא הפנימה שיש את הדו"ח של היועמ"ש לממשלה".

בסיום הדיון הורתה השופטת גילה כנפי-שטייניץ לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להודיע אם הוא מבקש לנקוט עמדה בהליך.

תגובה, 4.10. מהרשות השנייה נמסר כי הסיכום לגבי השמעת נשים במשך שמונה שעות שבועיות ניתן לפני דו"ח היועץ המשפטי לממשלה ולא במועד מאוחר יותר, כפי שטען נציג התחנה בדיון. עוד נמסר כך: "הרשות השנייה פעלה נחרצות בשנתיים האחרונות להגדלת היקף השמעת הנשים בשידורי תחנת הרדיו קול-ברמה למרות שהתחנה התנגדה לכך מטעמים עקרוניים. בכוונת הרשות השנייה לעמוד על כך כי בלוח השידורים של התחנה לשנת 2014 לא תהיה כל מגבלה על השמעת נשים, וזאת ברוח הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה".

23955-08-12