הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא תקיים בדיקה נוספת באשר לנסיבות הורדתו של מגזין החדשות "השבוע" מלוח השידורים של ערוץ 10. כך עולה ממכתב ששלחה היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, ליועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", עו"ד אלעד מן.

בעקבות עתירה משפטית שהגישה עמותת "הצלחה", העבירה לאחרונה הרשות השנייה שני פרוטוקולים של ישיבות ועדת הטלוויזיה שבהן התקיים דיון בלוח השידורים של ערוץ 10. ישיבה אחת עסקה בלוח שכלל את התוכנית "השבוע", והאחרת בלוח השידורים שביטל הלכה למעשה את מגזין החדשות השבועי והחליפו במהדורת חדשות קצרה.

עניינה של עמותת "הצלחה" בנסיבות הורדת "השבוע" נבע מכך שבתוכנית זו פורסם התחקיר על איל ההימורים שלדון אדלסון, שהוביל לאיומים בתביעת דיבה, להתנצלות חריגה בפני איש העסקים ולהתפטרות מחאה של מנכ"ל חברת החדשות ועורכת התוכנית. בעקבות שינויים בדירקטוריון הזכיינית של ישראל 10 הוחלט לבטל את פורמט המגזין בימי שישי בערב. עם שובו של המגזין, נעדרו ממנו הכתב אבנר הופשטיין והעורך ניר בכר, חברי מערכת "השבוע" שעסקו בהכנת התחקיר על אדלסון. מהפרוטוקולים של ועדת הרשות השנייה עולה כי חברי הוועדה לא קיימו דיון של ממש בנסיבות ביטול התוכנית, ואף לא הפנו שאלות לנציגי הערוץ שהופיעו בפניהם.

לאחר קריאת הפרוטוקולים שיגר עו"ד מן לרשות השנייה פנייה ובה טען ש"מתבהרת תמונה עגומה, ממנה עולים כשלים שונים הנוגעים להליך הדיון, הבקרה והאישור של החלטת הזכיין להפסיק את שידור התוכנית האמורה". עו"ד מן טען, בין היתר, כי אישור הורדת "השבוע" הובא לוועדה רק לאחר ששידורה הופסק, כי בדיון לא היתה כלל התייחסות לתלונה שהגיש לרשות כשלושה שבועות קודם לכן בעניין הורדת התוכנית, וכי בדיון לא היתה כמעט התייחסות לתלונות ופניות מצד אנשי מערכת "השבוע".

"עצם העובדה כי בסופו של דבר הופסקה העסקתם רק של שני חברי מערכת התוכנית, שהיו, במקרה או שלא במקרה, מעורבים בפרשה הידועה כ'פרשת אדלסון', אף היא מגבירה את החשש והחשד למניעים זרים שהיו מעורבים בהחלטה על הפסקת שידור התוכנית", כתב עו"ד מן במכתבו. לדבריו, על הרשות לבדוק אם אכן היו שיקולים זרים בהחלטה להוריד את "השבוע" ו"לתקן את הפגמים שעלו מהדיון בוועדה".

בתגובה כתבה לעו"ד מן היועצת המשפטית של הרשות השנייה כי טענותיו בדבר פגמים כביכול בהליך אישור לוח השידורים הן "חסרות יסוד". "העובדה כי הדיון בלוח השידורים של ישראל 10 שהתקיים בוועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, אליו הינך מתייחס במכתבך, לא התמקד דווקא בתוכנית שעניינה את מרשתך, אלא בתוכניות אחרות, אין בה כדי להצביע על הכשלים להם טוענת מרשתך במכתבה", כתבה עו"ד שמיר. "יתר על כן, מתמליל הדיון עולה כי התקיים בוועדת הטלוויזיה דיון ענייני בלוח השידורים, כנדרש".