הפרופסור לתקשורת אמיר חצרוני הגיש השבוע לבית-משפט השלום בירושלים תביעת דיבה נגד הפעילה הפמיניסטית אורטל בן-דיין. חצרוני, באמצעות עו"ד יעל תותחני, דורש פיצוי בסך 400 אלף שקל בשל סטטוס שפירסמה בן-דיין בפייסבוק ובו טענה כי הוא משלם עבור שירותי מין.

הסטטוס של בן-דיין עלה בעקבות סטטוס שפירסם חצרוני ובו התייחס לתצלום של צועדות ב"מצעד השרמוטות" בתל-אביב. חצרוני כתב: "כמה מיואש צריך להיות גבר בשביל לרצות לעשות משהו בעל אופי מיני או אפילו מיני למחצה עם הבחורות המקסימות בתמונה?".

להורדת הקובץ (PDF, 813KB)

בכתב התביעה מוסבר כי "פרופ' חצרוני הביע בראש ובראשונה דעה אישית לגיטימית ולפיה נשים בעלות עמדה עוינת כלפי גברים ונשים אשר סגנון לבושן והופעתן החיצונית מנוגדים במכוון לסטנדרטים המקובלים לטיפוח הגוף אינן נראות לו אטרקטיביות".

אולם בן-דיין לא חשבה כך, ובתגובה לסטטוס של חצרוני פירסמה סטטוס משל עצמה ובו כתבה, בין היתר: "כולי רחמים עליך שכדי לספק את יצריך אתה תמיד נאלץ לשלם כסף ולכתת רגליך בדרום תל-אביב בין מכון אחד למשנהו. [...] בקרוב, בעזרת השם, ייכנס לתוקפו חוק הפללת לקוחות. אז, אני מקווה, תיעצר לעיני המצלמות או לחלופין תהיה אזרח שומר חוק ותסתפק בלעשות ביד".

פרופ' חצרוני מצהיר בכתב התביעה כי "מעולם לא קיבל שירותי מין מהעוסקים בזנות ו/או במסגרת בתי-בושת, בין בתמורה ובין שלא בתמורה. מעבר לכך, התובע מקיים זה שנים מערכת זוגית נפלאה, ולמותר לציין כי בפרסום הכזבים האמורים על-ידי הנתבעת היתה גם היתה פגיעה קשה וחמורה בשמה ובכבודה של זוגתו של התובע".

לפי באת-כוחו של חצרוני, "לתובע, לחברתו ולבני משפחתו נגרמה עוגמת נפש רבה בשל הפרסום נשוא התובענה, על לא עוול בכפם. התובע הושם ללעז ולקלס בקרב גולשים אנונימיים ברחבי המרשתת, באתר פייסבוק ומחוצה לו". כמו כן טוען חצרוני כי בעקבות פרסום הסטטוס של בן-דיין, נפתחה קבוצת דיונים באתר פייסבוק שמטרתה להביא לפיטוריו.

בשל כך תובע פרופ' חצרוני מבית-המשפט לחייב את בן-דיין לפצותו ב-400 אלף שקל, להכחיש את טענותיה "בצורה שאינה משתמעת לשני פנים" ולהתנצל בפניו.

טרם הוגש כתב הגנה.

5472-07-13