מסתמן כי מו"ל "מעריב" שלמה בן-צבי וחברת ההפצה של העיתון, גל-מעתון, יחתמו על הסכם הבנות שיסדיר את שיתוף הפעולה בין הצדדים. גורם המעורה במגעים בין הצדדים העריך בפני "העין השביעית" כי ההסכם ייחתם בימים הקרובים. לדבריו, נציגיה של חברת ההפצה נסוגו מדרישת המחיר שהעלו בראשית המשא-ומתן, ואילו המו"ל ויתר על הדרישה לקבל שירותי הפצה במחיר "תחרותי".

על-פי ההסכם המסתמן, שני הצדדים ייצאו לפיילוט של שלושה חודשים, שבתומו יתגבש ביניהם הסדר ארוך טווח. ההסכם אינו כולל לפי שעה את הפצת "מקור ראשון", העיתון-האח של "מעריב", המנוהל על-ידי בן-צבי ונשלט על-ידי אבי רעייתו, קונרד מוריס.

אנשיו של המו"ל ונציגי חברת ההפצה מנהלים זה כמה חודשים משא-ומתן שבמרכזו עלותם של שירותי ההפצה שמספקת גל-מעתון ל"מעריב". במקביל מנהלת הנהלת קבוצת התקשורת זה שבועות אחדים משא-ומתן עם ועד עיתונאי "מעריב". במרכז המגעים כוונתה של ההנהלה להוציא לפועל מהלך פיטורים בהיקף של כ-10% מכוח האדם; הצעה להעביר את המערכת מתל-אביב לירושלים (שם פועלת כבר, מאז 2012, מערכת "מקור ראשון"); ודרישת הוועד לנסח הסכם קיבוצי חדש ומפורט, שיעגן באופן בהיר את זכויות העובדים.

נטישתו של הבעלים הקודם, תאגיד דסק"ש בשליטת נוחי דנקנר, את העיתון בשנה שעברה הביאה לפירוק קבוצת התקשורת הוותיקה לכמה חטיבות, מתוך כוונה למכור כמה מהן לגורמים אחרים ובכך לצמצם במידת מה את הגירעון העצום שאליו נקלעה. בית-הדפוס נמכר לחברה שבשליטת עמוס מימון, הממשיכה לספק ל"מעריב" שירותי דפוס; בית "מעריב" נמכר לחברת הכשרת-היישוב עוד לפני העברת הקבוצה לידי דסק"ש ודנקנר; חברת ההפצה הוצעה גם היא למכירה, אך המגעים שנוהלו עם העיקרית מבין קבוצות הרכישה הפוטנציאליות הסתיימו בחודש שעבר בכישלון.

נגן הג'אז ליונל המפטון עם מחלק עיתונים של "מעריב", תל-אביב, 1.6.56 (צילום: טדי בראונר, לע"מ)

נגן הג'אז ליונל המפטון עם מחלק עיתונים של "מעריב", תל-אביב, 1.6.56 (צילום: טדי בראונר, לע"מ)

לאחר רכישת "מעריב" על-ידי בן-צבי פוטרו כל עובדי חברת ההפצה, כ-900 במספר. כ-365 מהם נקלטו מחדש לעבודה באופן שפטר את המו"ל מלכונן עימם יחסי עובד-מעביד. הסדר ביניים שנחתם בין הצדדים הסדיר את המשך הפצת העיתון בידי גל-מעתון עד לגיבושו של הסדר קבע.

בחודש שעבר, בתום התדיינות משפטית על האופן שבו יחויב המו"ל להשתמש בשירותיה של חברת ההפצה, קבעה שופטת בית-המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך כי בן-צבי אינו מחויב לרכוש את חברת גל-מעתון או לקלוט את עובדיה כעובדים מן המניין באחת מהחברות שבאמצעותן מופעלת קבוצת התקשורת. למעשה, חברת גל-מעתון עדיין עומדת על המדף, מנוהלת על-ידי הנאמנים ומופעלת על-ידי עובדיה מקוצצי הזכויות, שעודם מחכים למשקיע שיפזר את הערפל מעל עתידה ועתידם.

עבור בן-צבי, ההתקשרות עם חברת ההפצה היתה אחת מאבני הנגף העיקריות בדרך להשלמה מוצלחת של עסקת הרכישה של "מעריב". כוונתו הראשונית של בן-צבי היתה כנראה לוותר כליל על שירותיה של חברת ההפצה של "מעריב". גם אם אכן יצליחו הצדדים להגיע לעמק השווה, לא ברור מה צופן עתידם של עובדי ההפצה בתוך הקבוצה, המתעתדת, בדומה לקבוצות תקשורת אחרות, לצמצם את מוצרי הדפוס שלה לטובת מוצרי רשת שאינם זקוקים להפצה מדלת לדלת.