ניאו-ליברל
הנשיא אובמה הצליח להרגיז את התקשורת האמריקאית כשנסוג מהצעת חוק שנועדה להגן על חסיונם של מקורות עיתונאיים. בשינוי לחוק שהוצע השבוע יוסר חסיון המקור במקרה שהמידע שברשותו מסכן את בטחונה של ארצות-הברית.
עוד על תוכן מקוון בתשלום
"ואניטי פייר" מפרסם כתבה נוספת על רופרט מרדוק ועל תוכניותיו המתגבשות לגביית תשלום מגולשים עבור קריאה מקוונת בעיתוניו.
שתיקה בסלע, טוויט בשניים
איזה שימוש אמור עיתונאי לעשות בערוצי המדיה החברתית (רוצה לומר פייסבוק, טוויטר וכיו"ב) הזמינים לו? האם עליו לנצל את האפשרות לנהל קשר לא פורמלי עם קוראיו? האם עליו להקפיד על הופעתו גם בעת מפגשים מקוונים? או שאולי עליו להפנות לטכנולוגיה עורף ולשמור את האנרגיות היצירתיות לעבודה האמיתית שלו? כדי לענות על כל השאלות האלו פירסמו לאחרונה עורכי ה"וושינגטון פוסט" מסמך נוקשה שמפרט את ההגבלות הלא מעטות שחלות על כתביו בכל מה שקשור לאינטראקציה במדיה חברתית. רוח הדברים: תזכרו שאתם עיתונאים, אל תעשו בושות, ואם אין לכם משהו טוב להגיד, עדיף שלא תגידו כלום.
דייוויד קאר מה"ניו-יורק טיימס" חושב קצת אחרת (וכך גם העיתון שלו), ואילו ג'ואן וולש, העורכת של המגזין המקוון "סלון", הולכת קצת רחוק יותר ומספרת שהיא מעודדת את העורכים והכתבים שלה לשלוח טוויטים בכל הזדמנות. הסיבה? זה טוב לעסקים.
להרים את המכנסיים, לא להוריד ראשים
יותר מ-100 אלף מפגינים צעדו בשבת האחרונה ברומא במחאה נגד ראש הממשלה ברלוסקוני ובעד חופש העיתונות. בין השאר מחו המפגינים על כך שברלוסקוני תוקף במלים חריפות את העיתונאים שמבקרים אותו במקום לחשוף את האמת על הפרשיות המיניות המביכות שבהן הוא מעורב.
חשיפה
על-פי תקנות חדשות של ה-F.T.C (הוועדה הפדרלית למסחר), בלוגרים אמריקאים יידרשו לשקיפות מלאה בכל מה שקשור למוצרים שעליהם הם ממליצים. במלים אחרות, הם יתבקשו לחשוף כל קשר בינם לחברות המסחריות שעומדות מאחורי המוצרים שזוכים להמלצתם, שכן במקרים רבים אותן חברות מלעיטות את הבלוגרים בהטבות בתמורה לכמה מלים טובות. יובל דרור עמד על כמה כשלים בשיטה.
הספד לעיפרון
העיתונאי הקשיש גיי טאליס ממשיך להעלות זכרונות מהקריירה המזהירה שלו ב"ניו-יורק טיימס". והפעם: על הדרכים שבהן מכשיר ההקלטה הרג את העיתונאות.
הגיימרים האלה
רבקה מייז כותבת ביקורות על משחקי וידיאו, ואז היא מלחינה ושרה אותן. כעת מסתבר שהביקורות/שירים הפכו את מייז לסוג של סלבריטי בעולם הגיימינג.
עיתונאי להשכיר
קבוצת ההוקי האמריקאית לוס-אנג'לס קינגס לא היתה מרוצה מהסיקור התקשורתי שקיבלה. מה עשתה? צירפה לשורותיה עיתונאי. בר-המזל שנבחר לתפקיד: ריץ' האמונד, שסיקר את הקבוצה עבור ה"לוס-אנג'לס דיילי ניוז" (והרוויח עבור מאמציו הרבה פחות כסף). בתפקידו החדש יתלווה האמונד לקבוצה בכל משחקיה וידווח עבור אתר האינטרנט של הקינגס.
יש רופא באולם?
לפני כמה שבועות סיפרנו לכם על הפופולריות הגואה של המריחואנה בעיתונות האמריקאית. ובכן, הטרנד הזה קיבל השבוע זריקת מרץ רצינית ממקומון בדנבר שפירסם מודעת דרושים למבקר שיכתוב לעיתון ביקורות על "בתי-המרקחת" בעיר שבהם מחלקים גראס לחולים עם המרשם הרפואי המתאים. עורך המקומון סיפר שלמערכת הגיעו כמה עשרות פניות לתפקיד וציין שרובן ככולן היו מצחיקות באופן מיוחד. חלקן גם הריחו טוב.
כעת זה גם מוכח מחקרית
מחקר אקדמי חדש מנורבגיה עומד על ההבדלים בין כתבות מגזין בעיתונות המודפסת לכתבות דומות שנכתבות עבור העיתונות המקוונת. השורה התחתונה: באינטרנט מחפפים. מה שנכון.