ניאו-ליברל

Journalists ‘outraged’ at Obama for media shield bill changes Raw Story

הנשיא אובמה הצליח להרגיז את התקשורת האמריקאית כשנסוג מהצעת חוק שנועדה להגן על חסיונם של מקורות עיתונאיים. בשינוי לחוק שהוצע השבוע יוסר חסיון המקור במקרה שהמידע שברשותו מסכן את בטחונה של ארצות-הברית.

עוד על תוכן מקוון בתשלום

Michael Wolff on Rupert Murdoch vanityfair.com

"ואניטי פייר" מפרסם כתבה נוספת על רופרט מרדוק ועל תוכניותיו המתגבשות לגביית תשלום מגולשים עבור קריאה מקוונת בעיתוניו.

שתיקה בסלע, טוויט בשניים

WaPo’s Social Media Guidelines Paint Staff Into Virtual Corner; Full Text of Guidelines paidContent

איזה שימוש אמור עיתונאי לעשות בערוצי המדיה החברתית (רוצה לומר פייסבוק, טוויטר וכיו"ב) הזמינים לו? האם עליו לנצל את האפשרות לנהל קשר לא פורמלי עם קוראיו? האם עליו להקפיד על הופעתו גם בעת מפגשים מקוונים? או שאולי עליו להפנות לטכנולוגיה עורף ולשמור את האנרגיות היצירתיות לעבודה האמיתית שלו? כדי לענות על כל השאלות האלו פירסמו לאחרונה עורכי ה"וושינגטון פוסט" מסמך נוקשה שמפרט את ההגבלות הלא מעטות שחלות על כתביו בכל מה שקשור לאינטראקציה במדיה חברתית. רוח הדברים: תזכרו שאתם עיתונאים, אל תעשו בושות, ואם אין לכם משהו טוב להגיד, עדיף שלא תגידו כלום.

דייוויד קאר מה"ניו-יורק טיימס" חושב קצת אחרת (וכך גם העיתון שלו), ואילו ג'ואן וולש, העורכת של המגזין המקוון "סלון", הולכת קצת רחוק יותר ומספרת שהיא מעודדת את העורכים והכתבים שלה לשלוח טוויטים בכל הזדמנות. הסיבה? זה טוב לעסקים.

להרים את המכנסיים, לא להוריד ראשים

100000 protest for press freedom in Rome Raw Story

יותר מ-100 אלף מפגינים צעדו בשבת האחרונה ברומא במחאה נגד ראש הממשלה ברלוסקוני ובעד חופש העיתונות. בין השאר מחו המפגינים על כך שברלוסקוני תוקף במלים חריפות את העיתונאים שמבקרים אותו במקום לחשוף את האמת על הפרשיות המיניות המביכות שבהן הוא מעורב.

חשיפה

Advertising - F.T.C. to Rule Blogs Must Disclose Gifts or Pay for Reviews - NYTimes.com

על-פי תקנות חדשות של ה-F.T.C (הוועדה הפדרלית למסחר), בלוגרים אמריקאים יידרשו לשקיפות מלאה בכל מה שקשור למוצרים שעליהם הם ממליצים. במלים אחרות, הם יתבקשו לחשוף כל קשר בינם לחברות המסחריות שעומדות מאחורי המוצרים שזוכים להמלצתם, שכן במקרים רבים אותן חברות מלעיטות את הבלוגרים בהטבות בתמורה לכמה מלים טובות. יובל דרור עמד על כמה כשלים בשיטה.

הספד לעיפרון

How the Tape Recorder Killed Journalism — Big Think

העיתונאי הקשיש גיי טאליס ממשיך להעלות זכרונות מהקריירה המזהירה שלו ב"ניו-יורק טיימס". והפעם: על הדרכים שבהן מכשיר ההקלטה הרג את העיתונאות.

הגיימרים האלה

Game People Audio Gamer Rebecca Mayes

רבקה מייז כותבת ביקורות על משחקי וידיאו, ואז היא מלחינה ושרה אותן. כעת מסתבר שהביקורות/שירים הפכו את מייז לסוג של סלבריטי בעולם הגיימינג.

עיתונאי להשכיר

As Coverage Wanes, Los Angeles Kings Hires Its Own Reporter - NYTimes.com

קבוצת ההוקי האמריקאית לוס-אנג'לס קינגס לא היתה מרוצה מהסיקור התקשורתי שקיבלה. מה עשתה? צירפה לשורותיה עיתונאי. בר-המזל שנבחר לתפקיד: ריץ' האמונד, שסיקר את הקבוצה עבור ה"לוס-אנג'לס דיילי ניוז" (והרוויח עבור מאמציו הרבה פחות כסף). בתפקידו החדש יתלווה האמונד לקבוצה בכל משחקיה וידווח עבור אתר האינטרנט של הקינגס.

יש רופא באולם?

FortWSJ

לפני כמה שבועות סיפרנו לכם על הפופולריות הגואה של המריחואנה בעיתונות האמריקאית. ובכן, הטרנד הזה קיבל השבוע זריקת מרץ רצינית ממקומון בדנבר שפירסם מודעת דרושים למבקר שיכתוב לעיתון ביקורות על "בתי-המרקחת" בעיר שבהם מחלקים גראס לחולים עם המרשם הרפואי המתאים. עורך המקומון סיפר שלמערכת הגיעו כמה עשרות פניות לתפקיד וציין שרובן ככולן היו מצחיקות באופן מיוחד. חלקן גם הריחו טוב.

כעת זה גם מוכח מחקרית

The shaping of an online feature journalist

מחקר אקדמי חדש מנורבגיה עומד על ההבדלים בין כתבות מגזין בעיתונות המודפסת לכתבות דומות שנכתבות עבור העיתונות המקוונת. השורה התחתונה: באינטרנט מחפפים. מה שנכון.