תביעת הדיבה שהגיש שמואל סילמן, בן-זוגה של השרה עידית סילמן, נגד פעילת המחאה לירי בורק-שביט, הסתיימה בגישור ללא פיצוי כספי. בורק-שביט פרסמה ציוץ הבהרה והצדדים ביקשו מבית-המשפט לדחות את התביעה.

בחודש ספטמבר האחרון תבע סילמן באמצעות עו"ד אברהם סרוסי כ-80 אלף שקלים מבורק-שביט, בטענה כי זו פרסמה עליו לשון הרע בטוויטר כשטענה בציוץ שחופשה של משפחת סילמן בארצות-הברית מומנה בכספי משלמי המסים (במקביל תבע גם פעילה נוספת, נאוה רוזוליו, בטענה דומה).

סילמן טען כי המדינה לא מימנה את החופשה המשפחתית אך ציין כי "בשל טעות" אין בידיו צילום של הציוץ של בורק-שביט. די בכך, טוענת בורק-שביט, כדי לדחות את התביעה. לדבריה, למיטב זיכרונה שיתפה תוכן של צייצנים אחרים וכלל לא התייחסה בפרסום שלה לתובע סילמן אלא רק לאשתו, השרה סילמן.

בוקר שביט טענה להגנתה, באמצעות עורכי-הדין יהונתן קלינגר ואלדד בן-גיורא מהקליניקה למניעת תביעות השתקה בקריה האקדמית אונו, כי העדר הוכחת הפרסום פועל לרעתו של סילמן. לדבריה, ממילא הביקורת בפרסום לא הופנתה כלפי לשמואל סילמן אלא כלפי בת-זוגו השרה.

השבוע, בעקבות פגישת גישור שנערכה בפני המגשרת מיכל ליפשיץ, פרסמה בורק-שביט ציוץ הבהרה. "בשיחת גישור שנערכה יחד עם מר שמוליק סילמן, בן זוגה של השרה, הובהר לי שהחופשה הפרטית של המשפחה בקיץ 2023 מומנה מכיסם הפרטי. צר לי אם הובנתי אחרת", כתבה הפעילה.

במקביל הגישו הצדדים בקשה לבית-המשפט כי ידחה את התביעה ללא צו להוצאות, וכך אכן נפסק. התביעה נגד רוזיליו עודנה תלויה ועומדת.

43694-09-23