שלמה פילבר, עד מדינה, סתר לפני כשנתיים את דבריו שלו עצמו במהלך עדותו במשפט המו"לים. כעת עמית סגל, עיתונאי, סותר את דבריו שלו עצמו כשהוא מדווח על תוצאות השקר של פילבר.

פילבר, מקורבו של נתניהו ומי שנתניהו מינה למנכ"ל משרד התקשורת, חתם על הסכם עד מדינה אחרי שנחשף הקשר המרשיע שלו עם בכירי בזק. הוא העיד במשטרה על חלקו בעסקת שוחד בין רה"מ נתניהו לבעלי בזק - הטייקונים שאול ואיריס אלוביץ'. אלא שכשהגיע להעיד בביהמ"ש, פילבר אימץ פתאום גרסה חדשה, כזו שמרחיקה את נתניהו מההתנהלות המושחתת. אתמול, באיחור משווע, החליטה הפרקליטות לבטל את הסכם עד המדינה עימו.

סגל, פרשן בכיר בחדשות 12 ו"ידיעות אחרונות", דיווח על כך (8.4) בחשבון הטלגרם הפופולרי שלו: "דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות מבטלת את הסכם עד המדינה עם פילבר", והוסיף פרשנות: "לאור העובדה שכל שותפיו ל'פשע' יצאו בלא כלום, מדובר בנקמה על עדותו". אבחנה חריפה של סגל, אך כזו ההפוכה ב-180 מעלות מהאבחנה של אותו סגל.

ב-2022, כבר ביום השני של חקירתו הנגדית של פילבר על-ידי פרקליטו של נתניהו, איבחן סגל כי פילבר חוזר בו למעשה מעדותו: "אנחנו ברגע מכריע במשפט נתניהו", כתב סגל בטלגרם, "פילבר אומר בעצם: לא הבנתי בזמן אמת שאני נדרש לפעול לטובת בזק. רק בחקירה הבנתי שנתניהו בעצם ביקש ממני למתן את הורדת המחירים ולא להאיץ אותה".

המסקנה של סגל חותכת: פילבר "שינה את גרסתו מהמשטרה", והוא מוסיף: "לא אתפלא אם היום הזה יסתיים בביטול הסכם עד המדינה".

כלומר, בזמן אמת, כבר ברגע שפילבר החל לסתור את עדותו, סגל מצפה שהפרקליטות תבטל את הסכם עד המדינה עימו. מעכשיו לעכשיו, עוד באותו יום, בלי לקיים ישיבה או שתיים, בלי לחכות אפילו לסוף העדות (שנמשכה שלושה חודשים!). אבל שנתיים אחר-כך, כשבפרקליטות אכן מחליטים סוף סוף לבטל את ההסכם, מכריז סגל כי מדובר בנקמה לא עניינית.

בנימין נתניהו ובעז בן-צור (צילום: אורן פרסיקו)

רה"מ בנימין נתניהו ופרקליטו בעז בן-צור, 2022 (צילום: אורן פרסיקו)

מה השתנה בין ה-11 במאי 2022, אז נדהם סגל מהפליק-פלאק עז המצח של פילבר, ל-8 באפריל 2024, אז נעמד לצידו בהתאם לדף המסרים של נתניהו?

סגל מסביר ש"שותפיו" של פילבר "ל'פשע' יצאו בלא כלום". זו טענה מטעה בפני עצמה (בכירי בזק אינם עובדי ציבור כמו פילבר, לא הודו בעבירה וגם לא הפרו הסכם עד מדינה), אבל גם בכלל לא רלוונטית: העובדה שסטלה הנדלר ועמיקם שורר לא הועמדו לדין היתה תקפה גם כשסגל פירסם את הקביעה שלו על פילבר ב-2022.

אז מה בכל זאת השתנה, חוץ מדעתו של סגל? המציאות הפוליטית כמובן. במאי 2022 ממשלת השינוי עדיין כיהנה, בנט היה ראש ממשלה ונתניהו היה בשיא חולשתו. כיום, לעומת זאת, נתניהו הוא ראש ממשלה עם קואליציה יציבה.

אימרה ידועה גורסת כי עיתונאי הוא טוב כמו המקורות שלו, כנראה שגם ההיפך הוא הנכון. יש עיתונאים שרעים כמו המקורות שלהם.