אז זהו, שהם לא בודקים

Starsuckers when the media makes a staryou get made the sucker

יוצרי הסרט התיעודי "Starsuckers", שהבכורה שלו עולה בימים אלה בלונדון, המציאו סיפורים משעשעים על סלבריטאים והציעו אותם לצהובונים בריטיים כדי לבדוק עד כמה כתבי הרכילות בודקים את אמיתות הסיפורים לפני פרסומם. המסקנה שאליה מגיע הסרט – אל תאמינו למה שאתם קוראים בעיתונים, ובמיוחד אם העיתון שאתם קוראים הוא צהובון בריטי – אמנם צפויה לחלוטין, אך הדרך אל התובנה הזאת משעשעת ביותר. פה תוכלו לצפות בקטעים מהסרט ובראיון קצר עם כריס אטקינס, הבמאי (גם בארץ המצב לא מזהיר).

אם לא בכוח, אז בעוד יותר כוח

Silvio Berlusconi plans taskforce to fight bad press over sex and legal woes World news guardian.co.uk

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, מתכוון להילחם במבול הידיעות השליליות והמביכות ששוטף את התקשורת העולמית ועוסק בפרשיות המין שלו באמצעות כוח משימה מיוחד. תפקידו של הכוח יהיה להפציץ את אמצעי התקשורת בסיפורים חיוביים על המדינה ועל המנהיג השובב שלה. רפי מן מדווח על חלקה של שרת התיירות, יורשת הפלדה והדוגמנית לשעבר, במיזם הפיקוח התקשורתי החדש.

עיצוב איטלקי

Has Prime Minister Silvio Berlusconi Created Titillating TV Fascism in Italy Media and Technology AlterNet

ובינתיים, הבמאי אריק גנדיני מציג את "Videocracy", סרט תיעודי חדש שבוחן את הדרכים שבהן תרמה אימפריית התקשורת של ברלוסקוני לעיצובה של איטליה במהלך שלושים השנים האחרונות. הטענה המרכזית של הסרט: ברלוסקוני הוא פשיסט טלוויזיוני.

עיניים גדולות

Yay or Nay Annie Leibovitz over airbrushes another US Vogue Cover

שער גליון נובמבר של מגזין האופנה "ווג" מנסה ליצור את האשליה שארבע השחקניות שמופיעות עליו (ניקול קידמן, פנלופה קרוז, מריון קוטיארד וקייט האדסון) צולמו יחד (על-ידי אנני ליבוביץ'). הוא נכשל. כישלון חרוץ.

לארה סטון בשחור

Outrage over Vogue photographs Media The Guardian

המהדורה הצרפתית של "ווג", לעומת זאת, מושכת אליה אש מסיבות אחרות: בהפקת אופנה שמופיעה החודש במגזין מופיעה הדוגמנית ההולנדית לארה סטון כשגופה צבוע בשחור, מה שהביא לא מעט מבקרים להאשים את העורכים בחוסר טאקט, גזענות וקולוניאליזם תרבותי. כשרוברט דאוני ג'וניור עשה את זה בסרט "רעם טרופי", הוא קיבל מועמדות לאוסקר.

קרב אבוד

Z on TV- White House war on Fox- Echoes of Nixon-Agnew - Sun critic David Zurawik writes about the businessn

הבית הלבן נגד רשת החדשות פוקס-ניוז, ולהפך. מנהלת התקשורת של הבית הלבן, אניטה דאן, תקפה את הדרך התוקפנית והלא עניינית שבה הערוץ מסקר את הממשל, מה שסיפק לכוכבי הערוץ, ביל או'ריילי וגלן בק, תירוץ מושלם להסביר (בדרך תוקפנית ולא עניינית) מדוע הבית הלבן טועה.

לפרק את לימבו

Rush Limbaugh Today Show Interview

כאן תוכלו לצפות בשדר הרדיו הקונסרבטיבי ראש לימבו שוטח את השקפת עולמו בפני כתבת של MSNBC. ואילו כאן תוכלו לצפות בקית אולברמן, פובליציסט טלוויזיוני שיושב בקצה השני של הספקטרום הפוליטי, עושה לראיון עם לימבו דה-קונסטרוקציה.

הבריחה מקאיג'ינג

Editorial Dispute Threatens Caijing, a Chinese Magazine

עשרות עובדים בכירים נטשו בשבועות האחרונים את מגזין הכלכלה הסיני המוערך "קאיג'ינג", בעקבות לחצים כבדים מההנהלה לשנות את טון הסיקור הלוחמני ולנקוט קו מערכתי ידידותי יותר לממשל. כאן תוכלו לקרוא קצת על האן שולי, העורכת המייסדת של המגזין, שזכתה לכינוי "האשה המסוכנת ביותר בסין".

הבריחה מאיראן

Iranian Journalists Flee, Fearing Retribution for Covering Protests

מספר העיתונאים שעוזבים את איראן מגיע בימים אלה לגבהים שכמותם לא נודעו מאז ימי המהפכה האסלאמית ב-1979. הסיבה: חששם מפני תגובת השלטון לדרך שבה סיקרו את הבחירות שנערכו במדינה ביוני האחרון ואת ההפגנות שבאו בעקבותיהן.

ד"ש בבית

The 10 Best Things That Have Ever Happened Behind A News Reporter's Back- Pics, Videos, Links, News

מכירים את האנשים המוזרים האלה שקופצים מאחורי גבם של כתבי הטלוויזיה שמדווחים בשידור חי מהשטח? כאן תוכלו למצוא אסופה מאוד מצחיקה, ומומלצת מאוד לצפייה, של עשרה נודניקים שמותירים את חותמם הייחודי על הכתבה שאליה הצליחו להידחף.