הדס קליין עתידה להגיש תביעת דיבה גם נגד כנרת בראשי, כך הודיע בא-כוחה של קליין עו"ד אליעד שרגא. עו"ד שרגא אמר את הדברים במהלך דיון שנערך היום (10.3) בתביעת דיבה נפרדת שהגישה קליין כבר לפני כשנה, נגד צייצנית בשם רעיה מיכאלי.

קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, העידה ב-2022 במשך מספר שבועות מטעם התביעה בהליך הפלילי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמואשם בין היתר בקבלת טובות הנאה בסך מאות אלפי שקלים ממילצ'ן ופאקר. בעקבות עדותה ספגה קליין מסע השמצות, בין היתר על ידי מיכאלי.

התביעה, בסך חצי מיליון שקלים, הוגשה בגין 24 פרסומים של מיכאלי ברשת טוויטר, שפורסמו ברובם בתגובה לפרסומים של צייצנים אחרים שהתייחסו למשפט, בהם עיתונאים כחן מענית וג'וש בריינר ותומכי נתניהו כסמדר הילה שמואלי ואלי ציפורי.

בין היתר כתבה מיכאלי כי קליין "מאחסנת בלוני בולבולים מבלפור", "נוכלת שעושקת את מילצ'ן", "עבריינית" ו"גנבה" (הן כפועל והן כשם תואר). בנוסף התייחסה מיכאלי לנהג יונתן חסון, הקולגה של קליין, וכתבה כי קליין "התעלזה עם הנהג", "קיבלה בראש מהנהג", "ניצלה מינית בחור צעיר", "מפתה נהגים צעירים" ו"מיהרה לאוטו של הנהג".

"הכל שקרים. הכל המצאות. הכל בכוונת מכוון", טענה קליין בתביעתה. "הנתבעת לא הרפתה מהתובעת הגם שהיא יודעת היטב שפרסומיה הם בדיות פרי דמיונה הקודח ועדות התובעת הסתיימה לפני חודשים ארוכים".

בכתב ההגנה שהגישה מיכאלי, באמצעות עו"ד דוד ביטון, טענה כי מדובר בתביעת השתקה, כי הפרסומים כולם נמחקו עם קבלת מכתב ההתראה מקליין וכי היא הסכימה לפרסם תיקון אולם נדחתה על ידי קליין.

לגופן של הטענות בתביעה השיבה מיכאלי כי התבססה על פרסומים של גורמים שונים והפנתה כמה פעמים בכתב ההגנה לפרסומים של אלי ציפורי, שהואשם בהטרדת העדה קליין ונתבע על-ידה. עוד טענה מיכאלי כי מעולם לא טענה שקליין קיימה יחסי מין עם הנהג חסון וכי כשכתבה ש"קיבלה בראש" ממנו התכוונה שחסון סתר בעדותו את עדותה של קליין.

באופן כללי טענה מיכאלי להגנת "אמת דיברתי" והגנת "הבעת דעה". "התובעת התבררה כשקרנית, נוכלת וגנבה - על פי עדותה שלה במשפט - והנתבעת בוודאי היתה חופשיה להביע עמדה ערכית, כיצד הפרקליטות העניקה לעדה (שהתבררה ככזו), חסינות", נכתב בכתב ההגנה.

בדיון שנערך היום בשופט בית-משפט השלום עדי הדר הביע השופט ספק ביכולת של הנתבעת להוכיח "אמת דיברתי" לגבי טענותיה כי עדת המדינה הדס קליין "עבריינית", "גנבת" ושקיימה יחסי-מין עם הנהג.

עו"ד ביטון טען כי בציוצים של מיכאלי כלל לא נאמר כי קליין קיימה יחסי-מין עם הנהג וכשנשאל לגבי הביטויים האחרים הרהיב לומר: "אין עיתונאי אחד שעסק במשפט נתניהו שלא אמר על העדה שהיא גנבת, נוכלת וגנבה כספים מהמעסיק שלה".

עו"ד ביטון תהה מדוע קליין תבעה דווקא את מיכאלי ולא גורמים שפרסמו, לדבריו, דברים דומים ואף חריפים יותר ובבמות נפוצות יותר. בהקשר זה הזכיר עו"ד ביטון את כנרת בראשי, מנחת "האולפן הפתוח", שמסקר באופן שוטף את הנעשה במשפט המו"לים תוך מסגור מובהק לטובת נתניהו.

"אתה יכול לבשר לגברת בראשי שגם היא תקבל כתב תביעה, אנחנו עמלים עליה", אמר עו"ד שרגא בתגובה.

דיון ההוכחות בתביעת קליין נגד מיכאלי נקבע לחודש ספטמבר.

68209-03-23