איש התקשורת ינון מגל נתבע לשלם 50 אלף שקלים לצלם שמתעד את המחאה נגד ממשלת בנימין נתניהו, בשל הפרת זכויות יוצרים.

מגל פרסם בחשבון הטוויטר שלו שני ציוצים ובהם תצלומים שצילם גלעד פירסט, צלם לשעבר וכיום מהנדס בחברת אלביט, שמתעד באמצעות רחפן את פעולות המחאה נגד הממשלה וחבר בקבוצה המכונה "סיירת הרחפנים". פירסט טוען כי לא רק שמגל לא ביקש את רשותו לעשות שימוש בתצלומים, ולא רק שבאחד התצלומים לא נתן לו קרדיט, אלא שמגל עשה בתצלומיו שימוש בהקשר מטעה.

אחד התצלומים, שתיעד את הפגנת המחאה נגד ממשלת נתניהו בתל-אביב, פורסם על-ידי מגל בעת שהתקיימה באותה הצומת הפגנת תמיכה בממשלה. מגל צירף לתצלום את האותיות MIGA, ראשי תיבות של Make Israel Great Again, פרפרזה על סיסמת הבחירות של דונלד טראמפ. לדברי פירסט, "מטרת הציוץ היתה להציג שכביכול מדובר בהפגנת הימין שזוכה כביכול להיקף עצום".

תצלום נוסף שצילם פירסט פורסם בחשבון הטוויטר של מגל לצד הכיתוב "תגדילו את התמונה ותבינו איך המחאה גוועת". הפעם ניתן קרדיט לפירסט אך שוב לא התבקשה רשות הצלם לפרסום. מאז נמחקו התצלומים מחשבון הטוויטר של מגל אך אחד מהם עדיין ניתן לאתר בחשבון הטלגרם שלו.

אחד הפרסומים עם הפרת זכויות היוצרים הנטענת, בחשבון הטלגרם של ינון מגל (צילום מסך)

אחד הפרסומים עם הפרת זכויות היוצרים הנטענת, בחשבון הטלגרם של ינון מגל (צילום מסך)

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רנן זיו, נטען כי מגל הוא מפר שיטתי של חוק זכויות יוצרים תוך הפניה לתצלומים נוספים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו ללא כל קרדיט, כשהזכויות של לפחות אחד מהם נראה כשייכים ל"וול סטריט ג'ורנל".

טרם הוגש כתב הגנה אך במענה למכתב התראה ששוגר למגל, ואחרי שבא-כוחו של פירסט שב ופנה בבקשה לקבל מענה, כתב לו מגל בווטסאפ: "אדוני, התמונות נמחקו מהחשבון. מה עוד אתם רוצים?".

כאמור, פירסט רוצה פיצוי בסך 50 אלף שקלים.

31046-02-24