ד"ר יפעת בן-חי-שגב, לשעבר יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, תובעת חצי מיליון שקלים מהעיתונאים גיא פלג ועמליה דואק ומחדשות 12, זאת בגין פרסומים לפיהם קיבלה תפקיד בדירקטוריון דואר ישראל בעקבות עדות נוחה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמסרה במשפטו הפלילי.

ב-11.7.2023 פרסמה עמליה דואק כתבה תחת הכותרת "האם חברות ממשלתיות הופכות למפעל ג'ובים?". בכתבה דיווחה דואק כי שר התקשורת שלמה קרעי "הגיש בקשה למנות כדירקטורית מטעם הציבור את יפעת בן חי שגב, מי ששימשה כיושבת ראש מועצת הכבלים והלווין. אותה בן חי שגב שהיתה גם עדה במשפט נגד ראש הממשלה נתניהו. התביעה ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת לאחר שתקפה את החוקרים, ותומכי נתניהו הריעו לה בבית המשפט".

כמה ימים אחר כך אמר פלג במהדורת החדשות של ה-22.7.23 כי השר קרעי "רוצה לפרק את התקשורת החופשית" וציין כי "בין היתר הוא נלחם כדי שיפעת חי שגב, שנתנה עדות פצצה בשביל נתניהו, צריכים לשלם לה ולדאוג כדי שהיא תקבל תפקיד דירקטורית בבירה...".

שני הפרסומים הללו, טוענת בן-חי-שגב בתביעה שהגישה באמצעות עורכי-הדין רם ז'אן ורפאל סופרמן, מהווים "פרסומי דיבה חמורים ביותר וחסרי כל שחר".

דבריהם של דואק ופלג, נטען בכתב התביעה, "ביקשו ליצור במובהק את הרושם שד"ר בן חי שגב עשתה מעשה מושחת מאין כמותו כאשר היטתה את עדותה ובתמורה היא תזכה לכהונת דירקטורית בחברת דואר ישראל". שני הפרסומים, נטען עוד, "מצמצמים ואף מאיינים את כל יכולותיה של התובעת, השכלתה, כישוריה, ניסיונה הניהולי הרב והישגיה המקצועיים, לכדי 'מכירה' (שלא היתה ולא נבראה) של עדותה בתמורה לקבלת 'ג'וב'".

בן-חי-שגב מדגישה כי מונתה כדירקטורית מטעם הציבור בדואר ישראל לאחר בחינה ובדיקה של כל הגורמים הרלוונטיים ולאור כישוריה, השכלתה וניסיונה המקצועי הרב. המינוי שלה לנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות, נטען בתביעה, נעשה עוד קודם לעדותה וללא כל קשר אליה.

"בית המשפט המחוזי הנכבד", כך מוזכר, "דחה את בקשת התביעה להכריז על ד"ר בן חי שגב עדה עוינת במשפט ראש הממשלה". לדבריה, "פרסום מידע חלקי כאילו בית המשפט התבקש להכריז על התובעת כעדה עוינת תוך הסתרת העובדה המהותית, כי הבקשה הנ"ל נדתתה - מציג מצג כוזב וחמור לציבור, כאילו עדותה היתה קלוקלת, כפי שאף נאמר במפורש בסדרת פרסומי הדיבה".

טרם הוגש כתב הגנה אך במענה למכתב ההתראה ששיגרה בן-חי-שגב לחדשות 12 מסרו בחברה, באמצעות עו"ד נוי הדר, כי הפרסומים עליה היא מלינה "עסקו בנושאים בעלי עניין ציבורי רב ונעשו באופן מקצועי, הגון ובהתאם לסטנדרטים עיתונאיים ראויים".

לפי חדשות 12, לא נטען כי בן-חי-שגב הטתה את עדותה על מנת לקבל תמורה אלא שהתביעה ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת, כי תומכי נתניהו הריעו לה באולם, וכי השר קרעי ביקש למנות אותה כדירקטורית בחברת דואר ישראל.

64762-01-24