הבמאית יעל אבנרי תשלם לבלוגר אבי וייס 16.5 אלף שקלים משום שכינתה אותו "פדופיל", כך פסק השבוע השופט אביים ברקאי.

וייס, בעל הבלוג "טלקום ניוז", צייץ בחודש יוני 2022 תצלום של עו"ד ליאת-בן ארי, התובעת הראשית בתיקים נגד נתניהו, כשהיא מובילה עגלת מזוודות בנמל התעופה בן גוריון. לתצלום הוסיף וייס את המילים: "מי מכיר את שמה של תופרת התיקים שנחתה בנתב"ג?". "תפירת התיקים" היא קונספירציה שקרית שתומכי נתניהו, ווייס בתוכם, מרבים לקדם ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת המסורים לו.

בתגובה צייצה אבנרי, שמרבה להתבטא פוליטית ברשתו החברתיות, תצלום של וייס ולצדו השאלה "מי מכיר את הפדופיל אבי וייס שנחת בטוויטר?". לאור זאת הגיש וייס, באמצעות עו"ד אברהם סרוסי, תביעת דיבה נגד אבנרי ודרישה לפיצוי בסך 100 אלף שקלים.

"אין צורך להכביר במילים בדבר חומרת הציוץ, שמכיל גם את שמו וגם את תמונתו של התובע, ובו מיוחס לו הכינוי 'פדופיל', כינוי שכל השומע אותו תצילנה שתי אוזניו", נכתב בכתב התביעה.

אבנרי, בכתב הגנה שהגישה באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, טענה כי הציוץ שלה היה "ציוץ סאטירי שבא להגחיך את האופן בו [וייס] מטיל דופי באחרים". עוד טענה כי בתוך שעה, ולאור תגובות שקיבלה, מחקה את הציוץ.

בדיון שהתקיים לפני כחודש בפני השופט ברקאי בבית-המשפט השלום בת"א-יפו האיץ השופט בצדדים למצוא פשרה. השופט ברקאי הזכיר את ה-7.10 ("ניסו להשמידנו מה שנקרא") ולצד זאת ציין לאבנרי כי יש לה "משוכה לא קטנה עם לצלוח את האמירה הזו".

"אני לא כל כך רוצה לדון בתיק הזה", העיר השופט ברקאי. "רק רע יצא מלדון בתיק הזה, גם לתובע". השופט ברקאי הציע לצדדים להסמיכו לפסוק בלא נימוקים בסכום שבין עשרת אלפים ל-20 אלף שקל שתשלם אבנרי לוייס לצד קביעה בגנות הציוץ של אבנרי.

הצדדים הודיעו על הסכמתם ולפיכך פסק השופט ברקאי כי "האמירה בבסיס התביעה כשלעצמה היא אמירה שאינה ראויה ומוטב היה שלא תאמר" וכן כי "על פניו ניתן להבין את הפגיעה שחש התובע אשר הגיש תובענה זו במסגרתה ביקש להגן על שמו".

בנוסף קבע כי אבנרי תשלם לוייס 15 אלף שקל בתוספת 1,500 שק בגין שכר-טרחת עו"ד.

רק לאחרונה נאלץ וייס בעצמו לפרסם הודעת התנצלות חריגה כדי להביא לסיומן שתי תביעות דיבה שהגישו נגדו העיתונאים עמית סגל ואבישי גרינצייג. כשבוע קודם לכן החליטה הפרקליטות להעמידו לדין באשמת הטרדת עד, אחרי פרסום שלו נגד הדס קליין, עדה במשפט נתניהו.

54292-07-22

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 93KB)