שתי תביעות דיבה, בסך חצי מיליון שקלים כל אחת, שהוגשו לפני כחצי שנה נגד איש התקשורת אבי וייס, הגיעו לסיומן בהודעת התנצלות חריגה ופיצוי כספי.

בחודש יוני האחרון הגישו העיתונאים עמית סגל (חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות") ואבישי גרינצייג (כאן) תביעות דיבה נגד וייס, מפעיל האתר "טלקום ניוז" וחשבון הטוויטר מוטי53. התביעות הוגשו באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן ונתן שוורצמן.

גרינצייג וסגל טענו כי וייס פירסם לאורך חודשים ושנים עשרות שקרים על אודותיהם, בין היתר ש"תפרו תיקים" לראש הממשלה בנימין נתניהו, הסגירו מקורות ועברו על כללי האתיקה העיתונאית, שיבשו מהלכי משפט ועברו עבירות פליליות.

וייס הוא אחד מסוללת אנשי התקשורת הפועלים למען נתניהו, במיוחד סביב משפטיו הפליליים והמערכה שהוא מנהל נגד מערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל, בין היתר במסגרת "האולפן הפתוח" בהגשת כנרת בראשי, ערוץ 14, פלטפורמות תקשורת ביביסטיות אחרות וברשתות החברתיות.

במסגרת זו וייס שותף להפצת תיאוריות קשר על מנת לנסות ולקעקע את כתב האישום נגד ראש הממשלה, באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. וייס גם השתתף במסע הכפשה מתמשך נגד עיתונאים וכלי תקשורת שמתחו ביקורת על נתניהו, שנתפסו על ידי וייס וחבריו כביקורתיים כלפיו או מסיבות אחרות. גרינצייג וסגל היו שניים מהעיתונאים הרבים שנפלו קורבן למסע ההשמצות.

רבים מהפרסומים של וייס, הן לגבי סגל והן לגבי גרינצייג, באו בתגובה או כהדהוד של פרסומים של חברו ושותפו התקשורתי אלי ציפורי (גילוי נאות: תובע את "העין השביעית"), דמות נוספת במערך הפעילים למען נתניהו. נגד וייס וציפורי הוגש לאחרונה כתב אישום בגין הטרדת העדה הדס קליין, עדת תביעה במשפט נתניהו.

בעקבות התביעה, היום פרסם וייס ציוץ בזו הלשון:

"לאחר ששוחחתי עם עמית סגל ועם אבישי גרינצייג, התברר לי, שטענותיי נגדם אינן נכונות, ובמשך שנתיים פרסמתי כאן שקרים מוחלטים על אבישי גרינצייג ועמית סגל. אני מתנצל מעומק לבי ובוש על הקמפיין השקרי שבמסגרתו הטחתי בהם שוב ושוב האשמות מהאשמות שונות, ובכללן: תפירת תיקים, הסגרת מקורות, עבירות פליליות ועוד. פרסמתי את הדברים ללא בדיקה, ונגררתי אחרי אנשים שלא הייתי צריך להיגרר אחריהם".

הן סגל והן גרינצייג צייצו כי במקביל להתנצלות החריגה, שילם וייס גם סכום כסף כפיצוי. לפי דיווח מאת איתמר לוין באתר News1, וייס יפצה כל אחד מהעיתונאים ב-18 אלף שקל.

66387-06-23
66557-06-23

* *  *

"פרסמתי שקרים מוחלטים", הציוץ של אבי וייס בטוויטר, 21.12.23 (צילום מסך)

"פרסמתי שקרים מוחלטים", הציוץ של אבי וייס בטוויטר, 21.12.23 (צילום מסך)