פעיל הליכוד יגאל מלכה "אינו נהנה משם טוב, אלא הוא מוכר כגורם שמחולל ומפיץ שקרים, השמצות והסתה", כך טוען העיתונאי חיים לוינסון בכתב הגנה שהגיש בתשובה לתביעת מלכה נגדו.

בתחילת חודש יולי האחרון, בעקבות פיגוע שאירע בצפון תל-אביב, פרסם מלכה בחשבון הפייסבוק שלו תצלומים של אנשי זק"א בזירת הפיגוע וכתב: "ככה זה תל אביב, מי שלא רוצה חרדים עם דוכני תפילין, מקבל אותם אצלו עם אופנועים של זקא ואיחוד הצלה. מבאס, אבל אתם בחרתם". למחרת התייחס לכך לוינסון בשידור שהגיש לצד ינון מגל תחנת 103FM, כינה את מלכה בשידור "טרול", "אדם שטוף שנאה" וכן "אדם רקוב" שמפיץ "הסתה" ו"פייק", ואמר: "איזה אושר עושה לכם פיגוע בתל אביב! אתם שמחים שזה קורה בתל אביב".

כמה ימים אחר-כך, בעקבות אישור הכנסת בקריאה ראשונה את תיקון החוק לביטול עילת הסבירות, צייץ מלכה בטוויטר תצלום של רגל לוחצת על דוושת הגז כשעליה הכיתוב "לא מורידים את הרגל מהגז!". מלכה הוסיף לתצלום את המילים: "בוקר טוב וסביר מאוד לרוב השפוי". בהמשך, אחרי שמפגינה נגד ההפיכה המשטרית נפגעה כשניסתה לחסום כביש, צייץ לוינסון תצלום מסך של הציוץ של מלכה וכתב: "היום נדרסה אישה ונפצעה קשה. אתמול האיש הזה התארח באולפן של איילה חסון. אין תחתית שהיא לא תגיע".

בעקבות הפרסומים הללו הגיש מלכה תביעה בסך 75 אלף שקלים. "על בית המשפט הנכבד לחזור ולהבהיר, כי גם לחופש הביטוי יש גבולות אדומים אשר אין לחצותם גם בהינתן יריבות בין הצדדים", טען מלכה באמצעות עו"ד איתמר ברקאי.

בכתב ההגנה של לוינסון, שהוגש באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, נטען כי מלכה הוא "מפיץ סדרתי של שקרים וקונספירציות ברשתות החברתיות".

בין היתר נכתב בכתב התביעה כי מלכה רמז שראש הממשלה לשעבר בנט אלים כלפי אשתו וכי הוא נוכל שביצע הונאה כיזם הייטק ומי שמתכוון להקריב חיי חיילים משיקולים פוליטיים (בשל כך הגיש נגדו בנט תביעה שכיום עומדת על סך 1.5 מיליון שקלים). עוד מוזכרות קללות וגידופים שהפנה מלכה בין היתר כלפי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וכן טענות שקריות כאילו ערבים שרפו בית ספר בלוד וכי אשה נפטרה כתוצאה מההפגנות נגד ההפיכה המשטרית. את לוינסון עצמו, כך מוזכר, כינה מלכה "טרול".

לגופן של הטענות של מלכה בדבר הדברים שאמר לוינסון ברדיו, משיב לוינסון כי "פרשנות אובייקטיבית של הפרסום שביצע התובע, לגבי הפיגוע בצפון תל אביב, אכן מצביעה על שמחה מצידו בשל הפגיעה הקשה באזרחים, שלכאורה הביאו את הפגיעה על עצמם". לפיכך, טוען לוינסון, כל התייחסות לפרסום שמהווה התרת דם הינה התייחסות ראויה ומוצדקת, המוגנת במסגרת חופש הביטוי.

אשר לטענות בדבר הציוץ על אירוח לוינסון בתוכניתה של אילה חסון, משיב לוינסון כי הפרסומים שביצע מלכה לפני אירוע הדריסה הם "פרסומים מסיתים שקוראים ל'רוב השפוי' לבצע פעולות אלימות" ועל כן יש לדחות את טענותיו "המיתממות" של מלכה.

34498-09-23