פעיל הליכוד יגאל מלכה תובע את עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון בגין דברים שאמר עליו בתוכנית רדיו שהגיש בתחנת 103FM וכן בגין ציוץ שפרסם לאחר מכן בטוויטר.

בתחילת חודש יולי האחרון, בעקבות פיגוע שאירע בצפון תל-אביב, פרסם מלכה בחשבון הפייסבוק שלו תצלומים של אנשי זק"א בזירת הפיגוע וכתב: "ככה זה תל אביב, מי שלא רוצה חרדים עם דוכני תפילין, מקבל אותם אצלו עם אופנועים של זקא ואיחוד הצלה. מבאס, אבל אתם בחרתם".

למחרת  הגיש לוינסון את תוכנית הבוקר של 103FM לצד ינון מגל. בין היתר אמר לוינסון: "ראיתי, ראיתי אותך אתמול ב'פטריוטים', [...] אתה אתמול הבאת ציוץ של איזה טרול, יגאל מלכה, שאומר 'הנה התל אביבים שלא רצו את החרדים, קיבלו אותם במדי איחוד הצלה'?. רק היה חסר להוסיף איזה סמיילי. עכשיו תגיד לי, מה הטענה המטומטמת הזו?".

בהמשך כינה לוינסון את מלכה "אדם שטוף שנאה" וכן "אדם רקוב" שמפיץ "הסתה" ו"פייק". עוד אמר לוינסון: "איזה אושר עושה לכם פיגוע בתל אביב! אתם שמחים שזה קורה בתל אביב".

"מכלל האמור לעיל עולה תמונה מעוותת, שיקרית, מבזה ומכפישה כלפי התובע, במסגרתה ייחס לו הנתבע באופן שיקרי, בזוי ונקלה תמיכה ושמחה של ממש בגין פגיעה באזרחי ישראל בפיגועי טרור מתועבים וזאת אך ורק לאור מיקומם הגיאוגרפי וזהות הנפגעים", טוען מלכה בתביעתו ביחס לדברי לוינסון בתוכנית הרדיו.

ב-11 ביולי, בעקבות אישור הכנסת בקריאה ראשונה את תיקון החוק לביטול עילת הסבירות צייץ מלכה בטוויטר תצלום של רגל לוחצת על דוושת הגז כשעליה הכיתוב "לא מורידים את הרגל מהגז!". מלכה הוסיף לתצלום את המילים: "בוקר טוב וסביר מאוד לרוב השפוי".

כשבוע לאחר מכן, אחרי שמפגינה נגד ההפיכה המשטרית נפגעה כשניסתה לחסום כביש, צייץ לוינסון תצלום מסך של הציוץ של מלכה וכתב: "היום נדרסה אישה ונפצעה קשה. אתמול האיש הזה התארח באולפן של איילה חסון. אין תחתית שהיא לא תגיע".

הציוץ של לוינסון, טוען מלכה באמצעות עו"ד איתמר ברקאי, כולל "דברי שקר והסתה חמורים ביותר" כלפיו. בשל דברי לוינסון ברדיו ובשל הציוץ דורש מלכה פיצוי בסך 75 אלף שקלים.

"על בית המשפט הנכבד לחזור ולהבהיר, כי גם לחופש הביטוי יש גבולות אדומים אשר אין לחצותם גם בהינתן יריבות בין הצדדים", טוען מלכה, "[...] חומרה יתרה יש לתת לדברים שעה שהנתבע ניצל את תוארו כ'עיתונאי' וכן את הפלטפורמות שמשמשות אותו לפרנסתו ככזה, לשם הפצת שקריו".

טרם הוגש כתב הגנה.

נגד מלכה תלויה ועומדת תביעה בסך חצי מיליון שקל שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, בשל טענתו של מלכה כאילו בנט גנב כביכול 50 מיליון שקל מקופת המדינה לכיסו הפרטי. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה נתניהו, מפיץ ציוצים של מלכה, בעצמו מפיץ סדרתי של תיאוריות קשר: בעבר האשים את השמאל בזיוף תוצאות הבחירות ולאחרונה טען שממשלת ארצות-הברית עומדת מאחורי המחאה בשל רצון להתקרב לאיראן. במקרה אחר טען שהמשטרה שותפה למחאה.

34498-09-23