אתר "הארץ" היה כלי התקשורת הישראלי המרכזי היחיד שפרסם היום (30.10) את סרטון חמאס ובו נראות שלוש שבויות ישראליות בעזה. בהמשך הוסר הסרטון ועורך "הארץ" מסר כי היתה זו "טעות".

בסרטון נראות ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט. אלוני, היחידה שנשמעת בו, פונה לראש הממשלה נתניהו, מאשימה אותו במצבן ודורשת ממנו בזעקות לפעול לשחרורן לאלתר.

הסרטון שובץ בסיקור המתגלגל של המלחמה ב"הארץ" באמצעות הטמעת ציוץ של צלם העיתון פאדי אמון. משזה מחק את הציוץ שלו, הטמיעו באתר ציוץ של סוכנות הידיעות העזתית שהאב. בהמשך נמחק הסרטון לחלוטין מהידיעה באתר "הארץ".

סרטון חמאס באתר "הארץ", 30.10.2023 (צילום מסך)

סרטון חמאס באתר "הארץ", 30.10.2023 (צילום מסך)

בכלי תקשורת אחרים נמנעו מלכתחילה מפרסום הסרטון. היו מי שהסבירו זאת בבקשת משפחות החטופים שלא לשדר אותו, אחרים טענו כי השידור ישרת את מטרות האויב החמאסי.

באתר N12 נכתב: "את תוכן דבריהן לא נפרסם, משום שההערכה היא שאמרו את הדברים בהוראת החמאס". במענה לפניית "העין השביעית" נמסר מחדשות 12 כי החליטו לשדר רק את תמונת הסטילס של החטופות, בשל חשיבות סימן החיים, ולא שידרו את הסרטון כיוון שהחליטו שאינו ראוי לשידור.

ב"ישראל היום" נכתב: "ארגון הטרור ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית שלו. על כן ב'ישראל היום' הוחלט שלא לשתף עם כך פעולה - ולא לפרסם את הסרטון". ב"גלובס" נכתב: "אנחנו לא נפרסם את הסרטון עצמו מתוך ההנחה כי חמאס מעורב בנוסח הדברים". באתר ערוץ 14 נכתב: "חדשות 14 נמנעים מלהפיץ את סרטון החטופות בכדי לא לתת יד לטרור הפסיכולוגי של מחבלי חמאס-דאעש".

פרשן "הארץ" אמיר אורן צייץ בטוויטר בגנות ההחלטה שלא לשדר את הסרטון: "כשלון יהיר וחמור של ערוצי הטלוויזיה - צינזור, בכפיפות ל'אישור המשפחות ומטה משפחות החטופים', של סרטון שלוש החטופות הקוראות לנתניהו לשיחרור מיידי של אסירים תמורת חטופים. 'לוחמה פסיכולוגית'? זה מהלך במיקוח. גם נאומי נסראללה הם ל"פ ומסרים. אז מה? זה חדש וחשוב ומשמעותי".

במענה לפניית "הארץ" מסר עורך העיתון אלוף בן כי פרסום הסרטון היה "טעות שתוקנה במהרה".

מלבד "הארץ" פורסם הסרטון גם באתר News1 של יואב יצחק, שם ציינה הכתבת מירב ארד: "נראה שהדברים שנאמרו על-ידי החטופה הוכתבו לה על-ידי הארגון. על-כן יש לראות בדברים משום ניסיון סחיטה, ופשע מלחמה מצד חמאס". בתשובה לשאלת "העין השביעית" מדוע החליט לפרסם את הסרטון מסר יואב יצחק: "שיקולי מערכת".

כתב "גלובס" אסף אוני פירסם את הודעת ה-BBC הבריטי, לפיה גם הוא לא יפרסם את הסרטון: "שבויי מלחמה וחטופים מוגנים על-ידי החוק הבינלאומי, וה-BBC לא משדר חומרים שיתכן שצולמו בכפייה".