הגיאולוג יוסי לנגוצקי תובע קרוב לחצי מיליון שקלים מיעקב ברדוגו, איש עסקים ואיש תקשורת המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. לצד ברדוגו נתבע גם ערוץ 14, שם לפי לנגוצקי, פרסם איש התקשורת לשון הרע כלפיו.

לנגוצקי, בן 89, הוא מבכירי הגיאולוגים בישראל ומי שהוביל את קידוחי שדה הגז הענק "תמר". לנגוצקי, אלוף משנה בדימוס, הוא גם בעל עיטור המופת בשל פיקודו על סיירת חטיבת ירושלים במלחמת ששת הימים ומייסד ענף מבצעים מיוחדים בחיל המודיעין, שעל הפיקוד עליו זכה בפרס ביטחון ישראל. ברדוגו, בן 58, הוא עסקן פוליטי ויועץ עסקי, לשעבר מנכ"ל מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי, וכיום אחד מאנשי התקשורת הבולטים הפועלים למען רה"מ נתניהו.

בחודש פברואר האחרון התראיין לנגוצקי לתוכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM והתייחס שם לרפורמה שמוביל שר המשפטים יריב לוין להחלשת מערכת המשפט. בין היתר אמר לנגוצקי:

אני רוצה לומר לנתניהו אישית, איתו קיימתי שנים רבות, בעבר, יחסי ידידות, כמי שהיה מפקדו של יוני בחודשי חייו האחרונים, הוא נתניהו, מוליך אותנו לקטסטרופה. מה שקורה עתה כאן מחלחל גם לנושאי הביטחון. כמי שהשתתף בשש מלחמות ישראל, כמי שפיקד על מאות אנשים מכל חלקי החברה הישראלית, אני רואה כרסום מסוכן ביסודות ביטחוננו, באחדות, בלכידות ובחופש המחשבה. מי שלא תרמו ואפילו טיפה לביטחוננו הם אלה שמשתלחים. התהליך הנוכחי הוא אסון מתגלגל שעלול לרסק גם את יסודות הביטחון ועלול להוביל חס וחלילה גם למלחמת אחים".

בערבו של אותו היום, בתוכנית "שבע" שהגיש ברדוגו בערוץ 14, התייחס לדברי לנגוצקי ואמר עליו בין היתר:

לנגוצקי מה - הילד שלך הולך לקחת רובה ולירות בי? [...] הוא הולך לקחת רובה ולבוא מה להרוג? במלחמת אחים קורים דברים לא נעימים [...] מה הוא ייקח רימון ויזרוק על מי?

[...]

למה אתה לא עצור היום בלילה עם כל הגיל המבוגר שלך? ראיתי את יואב תלם עוצר סבתות זקנות מביא אותן למעצר, למה אתה לא עצור הלילה? מי נתן לך את הזכות הזו לאיים עלי? אני מרגיש מפוחד ממך, אתה אדם שאיימת על ילדי, עלי, על משפחתי.

[...]

אתה רוצה מה - להרוג אותנו? למה, בגלל שדעתי שונה מדעתך? בגלל  שאתה טומטום ולא מבין את מה שאתה מדבר? [...] אתה הוכחת לכולם כמה רדוד אתה, אתה לא מבין על מה אתה מדבר".

בשל הדברים הללו הגיש לנגוצקי תביעה בסך 474,864 שקלים, וזאת באמצעות עורכי-הדין יובל יועז ואילן יונש (שמספקים ייעוץ משפטי ל"העין השביעית") ורינה ענתי. לפי התביעה, מדובר בשלושה פרסומי דיבה נפרדים, אף שהופיעו בזה אחר זה באותו מונולוג של המגיש ברדוגו.

"אוזני כל השומע תיצלנה לשמע האמירות הקשות, הפוגעניות, המסיתות  והמאיימות של הנתבע כלפי התובע", נטען בתביעה, "אמירות בהן הוא מאשים אותו שהוא לכאורה מאיים עליו ועל בני משפחתו ושהוא מבקש להרוג אותם, לא פחות, האשמה שלדידו של הנתבע 1 צריכה להוביל למעצרו של התובע לאלתר, או בשפתו הבריונית של הנתבע 1 'למה אתה לא עצור היום בלילה', משל משטרת ישראל סרה למרותו של הנתבע 1. וכלום אין די בכך, הנתבע 1 מוסיף ומאשים את התובע בכך שהוא 'טומטום שאינו מבין על מה שהוא מדבר', האשמה שכולה ביזוי והשפלה".

טרם הוגש כתב הגנה.

20471-09-23