השדרן יעקב ברדוגו טען כי כשאמר בשידור בערוץ 14 על הגיאולוג יוסי לנגוצקי שהוא טומטום שרוצה להרוג אותו וצריך להיות נתון במעצר, התבטא בסערת רגשות משום שהגיאולוג הביע תמיכה במי שקרא למתנגדי הרפורמה להרים נשק, כך לפי כתב הגנה שהגיש ברדוגו במענה לתביעת לנגוצקי נגדו.

לנגוצקי, בן 90, הוא מבכירי הגיאולוגים בישראל ומי שהוביל את קידוחי שדה הגז הענק "תמר". לנגוצקי, אלוף משנה בדימוס, הוא גם בעל עיטור המופת בשל פיקודו על סיירת חטיבת ירושלים במלחמת ששת הימים ומייסד ענף מבצעים מיוחדים בחיל המודיעין, שעל הפיקוד עליו זכה בפרס ביטחון ישראל. ברדוגו, בן 58, הוא עסקן פוליטי ויועץ עסקי, לשעבר מנכ"ל מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי, וכיום אחד מאנשי התקשורת הבולטים הפועלים למען רה"מ נתניהו ומי שמייעץ לו פוליטית.

בחודש פברואר האחרון, על רקע ניסיון ההפיכה המשטרית בישראל, פגש עו"ד דוד חודק את יעקב ברדוגו במסעדה ואמר לו, כך לדברי ברדוגו, "אם היה לי רובה הייתי הורג את כולכם". מעל במת כנס לשכת עורכי הדין באילת אמר עו"ד דוד חודק כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה". אל"מ זאב רז החרה החזיק אחרי עו"ד חודק וטען כי אם רה"מ ייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות הרי שהוא "בן מוות".

כמה ימים אחר כך התראיין לנגוצקי לתוכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM והתבקש להתייחס לדברי רז. לנגוצקי טען כי היה מתנסח אחרת אולם בדרך "שמשמעותה היא אותה משמעות". הוא הזהיר כי התהליכים בישראל "עלולים להסתיים במלחמת אחים" והוסיף כי "במלחמה קורים דברים לא נעימים כולל שימוש בנשק. זה עלול לקרות". לדבריו, הן רז והן חודק "מעדו בלשונם", לא יותר.

בערבו של אותו היום, בתוכנית "שבע" שהגיש ברדוגו בערוץ 14, התייחס לדברי לנגוצקי ואמר עליו בין היתר:

לנגוצקי מה - הילד שלך הולך לקחת רובה ולירות בי? [...] הוא הולך לקחת רובה ולבוא מה להרוג? במלחמת אחים קורים דברים לא נעימים [...] מה הוא ייקח רימון ויזרוק על מי? [...] למה אתה לא עצור היום בלילה עם כל הגיל המבוגר שלך? [...] אני מרגיש מפוחד ממך, אתה אדם שאיימת על ילדי, עלי, על משפחתי. [...] אתה רוצה מה - להרוג אותנו? למה, בגלל שדעתי שונה מדעתך? בגלל שאתה טומטום ולא מבין את מה שאתה מדבר?".

בשל הדברים הללו הגיש לנגוצקי תביעה בסך 474,864 שקלים, וזאת באמצעות עורכי-הדין יובל יועז ואילן יונש (שמספקים ייעוץ משפטי ל"העין השביעית") ורינה ענתי.

ברדוגו, בתשובה שהגיש לבית-המשפט באמצעות עורכי-הדין שרית בר ויגאל דנינו, טוען כי "האזין לריאיון התובע אצל מגל וכספית והדברים הציתו אצלו מחדש את הפחד והחשש לחייו שחש כאשר עו"ד חודק איים להרוג אותו במסעדה". הדברים שאמר, מוסיף השדרן, נאמרו "מנהמת ליבו ומתוך סערת רגשות עקב תמיכת התובע בדברי האימים וההסתה של עו"ד חודק וזאב רז".

ברדוגו טוען להגנות אמת דיברתי ותום הלב וקורא לביהמ"ש לדחות את התביעה.

20471-09-23