ניו-יורק–אפגניסטן (1)

Afghanistan reporting affected by growing risks, warn news organisations Media The Guardian

מצב העיתונאים באפגניסטן אינו טוב, בלשון המעטה, ובזמן הקרוב, כך מעריכים המומחים, הוא גם אינו עומד להשתפר. השבוע חולץ משם סטפן פארל, עיתונאי ה"ניו-יורק טיימס", שנחטף על-ידי הטליבאן. במהלך נסיון החילוץ נהרגו המתורגמן שלו וחייל קומנדו בריטי שנמנה עם כוח החילוץ. לפחות שבעה עיתונאים נחטפו במדינה מאז ספטמבר האחרון. פארל כתב בבלוג שלו באתר העיתון על חוויית השבי.

ניו-יורק–אפגניסטן (2)

gates_13090909

רוברט גייטס, שר ההגנה של ארצות-הברית, תקף השבוע את סוכנות הידיעות AP בעקבות החלטתה לפרסם צילום שבו נראה חייל אמריקאי שניות לאחר שנפצע במהלך לחימה באפגניסטן. משפחתו של החייל, רב"ט ג'ושוע מ' ברנרד, שמאוחר יותר מת מפצעיו, ביקשה כמה פעמים שהצילום לא יפורסם, לשווא. AP בתגובה: "ביקשנו להביא לציבור תמונה שמבטאת את זוועות המלחמה ואת ההקרבה שנדרשת מהגברים ומהנשים שלוקחים בה חלק".

פוטין זורק בומרנג

putin_article_Pages_

בגיליון האחרון של המגזין "GQ" מופיעה כתבה ביקורתית שעוסקת בדרכים האפלות שבהן צבר מלך רוסיה, ולדימיר פוטין, את כוחו. מו"ל המגזין, קונדה נסט, שמתפרסם גם במהדורה רוסית, לא היה מעוניין שהכתבה תגיע לידיהם של קוראים רוסים, ולכן נעשו מאמצים יצירתיים למנוע את ייבואו של הגיליון המדובר לרוסיה. אלא שהניסיון של "GQ" להסתיר את התחקיר על פוטין הביא לתוצאה ההפוכה: האתר "Gawker" החליט לקחת על עצמו את מלאכת התרגום עבור קוראיו דוברי הרוסית. התוצאה: הכתבה מסתובבת ברגעים אלה ממש בסייבר-ספייס הקירילי. פוטין, שמאוד אוהב שכותבים עליו בעיתון, ודאי מאושר.

זורקים בומרנג על ברלוסקוני

BBC NEWS Entertainment Italy editor quits in row over PM

דינו בופו, עורכו של העיתון האיטלקי-קתולי הפופולרי "אוונירה", נאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות שמועות על מעורבותו בשערורייה מינית הומוסקסואלית. השמועות החלו זמן קצר לאחר שהוביל בעיתונו קמפיין נגד התנהלותו הלא מאוד דיסקרטית של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני ונגד נטייתו לבלות בחברת נשים שאינן אשתו, ושהיו עשויות, על-פי גילן הביולוגי, להיות נכדותיו. מן הראוי לציין שאת מסע ההשמצה נגד בופו התחיל עיתון בבעלותו של ראש הממשלה השובב. ככה סוגרים חשבון.

שורשים מסוכנים

Russian journo flees over mystery ship probe - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)

העיתונאי הרוסי מיכאל ויטנקו נאלץ לברוח ממולדתו לאחר שהעז לפקפק בגרסה הרשמית שפירסמה הממשלה הרוסית בנוגע להיעלמותה והימצאותה המסתוריות של האוניה ארקטיק-סי, שזכתה ללא מעט כותרות בישראל בשל ההשערה כי המוסד היה מעורב בסיפור המוזר. אמנם בעבר כתב ויטנקו ברשת כי "איני יכול להגיד כלום על שורשיו של הסיפור הזה, ואני לא מתכוון לחפור עמוק יותר. אני צריך לדאוג גם לעורי שלי", אבל המשיך לחפור בכל זאת.

פורטרט של משפחה עם עיתון

October 2009- Michael Wolff on The Washington Post vanityfair.com

"ואניטי פייר" מציע לקוראיו דיוקן מרתק של משפחת גראהם, הבעלים של ה"וושינגטון פוסט" ומי שחיים, נושמים ומנהלים את העיתון.

סע לאט

Motoring journalist fined over Ferrari test drive PerthNow

כתב רכב אוסטרלי שיצא לנסיעת מבחן בפרארי חדשה הסתבך כהוגן לאחר שנתפס נוהג במהירות של 231 קמ"ש. הנזק: 2,000 דולר קנס, חצי שנה שלילה ומכתב פיטורים.

סעי מהר

NEWS Crowe' bike challenge toournalistMusicmovie Entertainment News

כתבת רכילות אוסטרלית שלעגה לדרך שבה הכוכב ההוליוודי ראסל קרואו מתאמן ברכיבה על אופניים (הוא עושה הפסקות סיגריה וזולל ג'אנק פוד תוך כדי) מצאה את עצמה מוזמנת לדו-קרב של רכיבה. קרואו, האוסטרלי במקור, הביס את העיתונאית בקלילות. הוא חגג עם סיגריה ופיצה משפחתית.

הסקופ של ארמי ארצ'רד

Variety100.com - Celebrating 100 Years of Variety

במשך יותר מחמישים שנה דיווח ארמי ארצ'רד בעיתון תעשיית הבידור "וראייטי" על התנהלותם של העשירים והמפורסמים של הוליווד. עכשיו, בגיל 87, הוא מת. הסקופ הכי גדול שלו פורסם ב-1985, כשהיה הראשון שכתב על כך שרוק האדסון חולה באיידס.