יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש בקשה לצו הרחקה במעמד צד אחד נגד הסטארטאפיסט אופיר גוטלזון, שפועל בארה"ב והינו אחד ממובילי UnXeptable, תנועת המחאה הבינלואמית נגד ההפיכה המשטרית בישראל. לדברי נתניהו הבן, גוטלזון רודף אחריו ברחבי העולם ואף מממן אזרחים אחרים הרודפים אחריו. בדיון במעמד צד אחד שהתקיים היום (27.8) קבע השופט נאיל מהנא כי בשבוע הבא יתקיים דיון במעמד שני הצדדים.

לפני כחודשיים קיבל נתניהו הבן צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת שביקש להוציא נגד פעיל המחאה גונן בן-יצחק, בעקבות פרסומים של בן-יצחק על מיקומו של נתניהו ברחבי העולם. טענות דומות מעלה נתניהו גם נגד גוטלזון.

לפי נתניהו הבן, בבקשה שהגיש באמצעות עו"ד אוריאל (חור) ניזרי, מזה זמן שגוטלזון רודף אחריו "בכל מקום בין אם בישראל ובין אם בעולם" וזאת תוך פגיעה בפרטיותו וסיכון ביטחונו האישי. "קיים חשש ממשי", טוען נתניהו הבן, "כי המשיב [גוטלזון] אשר ידוע כפעיל רדיקלי ביותר ו/או מי מטעמו, יפגעו במבקש".

נתניהו הבן טוען כי מספר אנשים שהחלו לעקוב ולבלוש אחריו בשבועות האחרונים "הינם שליחים" של גוטלזון, שכן לאחרונה "התגלה" שהוא "נתן להם אף את כרטיס האשראי שלו בכדי שיוכלו לממן את שהייתם בסמוך למבקש בכל מקום בעולם". נתניהו הבן לא מצרף לקביעה זו שום אסמכתא.

נתניהו הבן כותב עוד כי בעקבות פעילותו של גוטלזון לחשיפת מיקומו, פרסם אדם בשם אייל זיידמן "איומים" לפגוע בו. נתניהו הבן מפנה את ביהמ"ש למכתב שקיבל מהמשטרה לפיו בחודש אפריל האחרון נפתחה חקירה נגד זיידמן בחשד להסתה.

היום התקיים דיון במעמד צד אחד בפני השופט הבכיר נאיל מהנא מבית-משפט השלום בירושלים.

"מדובר באדם שמשתמש באמצעים גם כלכליים וגם אחרים כדי להפעיל רשת של מעקב ובילוש אחרי המבקש", טען בדיון בא-כוחו של נתניהו, עו"ד ניזרי. "הרשת כוללת למעשה מספר אנשים שהקשר שלהם אל המשיב נודע באמצעות גורמים שלישיים, שעדכנו כי אותם אנשים שביצעו את המעקב מטעמו סורבו בעסקאות אשראי לאחר ניסיונות לשלם באמצעות כרטיס האשראי של המשיב, בכדי לממן את חלק מפעילותם במסגרת המעקבים, הבילוש".

במענה לשאלת השופט מדוע לא צורפו לבקשה המטרידים לכאורה עצמם, טען עו"ד ניזרי: "זהותם אינה ידועה לנו". לדבריו, "יש לנו את התמונה שלהם אך איננו יודעים מי הם. גילינו אותם במספר מקומות ואז הסתבר שיש להם שותף. הם ישראלים דוברי עברית".

השופט מהנא קבע כי בשבוע הבא יתקיים דיון במעמד שני הצדדים, והתיר את השתתפותו של גוטלזון באמצעות ויעוד חזותי.

גזען ומטרידן

מעבר להיותו בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו הוא אושיית רשתות חברתיות, ומאות אלפים עוקבים אחר חשבונותיו בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. נתניהו הבן גם ממלא תפקיד מרכזי בקמפיין הפוליטי המתמשך של נתניהו האב, מסריו משמשים תכופות כאיתות לאוהדי נתניהו ברשתות או מהודהדים בהמשך על ידי אביו.

במהלך משפט נתניהו העיד עד המדינה ניר חפץ, איש סודם לשעבר של בני משפחת נתניהו, כי ליאיר נתניהו השפעה עצומה על אביו, גם בעניינים פוליטיים ומדיניים, וכי התרחבות השפעתו גם לסוגיות ביטחוניות הביאה אותו לעזוב את תפקידו כדובר המשפחה.

יאיר נתניהו ידוע בסגנונו המשתלח, לאחרונה קבע בית המשפט כי לסתיו שפיר, שהשתמשה בביטויים "גזען", "מתבטל מכספנו" ו"מטרידן" כלפי יאיר נתניהו, עומדת הגנת "אמת דיברתי" שבחוק לשון הרע. האופי הבוטה של פרסומיו ברשתות עלה לו כבר בכמה וכמה תביעות דיבה בדרישה לפיצויים של מיליוני שקלים.

בחודשים האחרונים שוהה נתניהו הבן מחוץ לגבולות ישראל, וצמצם את נוכחותו ברשתות החברתיות.

טרם הוגשה תגובת גוטלזון לבקשה.

51892-08-23