יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מחק את בקשתו לקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת מפני פעיל המחאה אופיר גוטלזון וזאת בעקבות הערות בית-המשפט.

בשבוע שעבר הגיש בנו של ראש הממשלה בקשה לקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת מצד גוטלזון, שפועל בארה"ב והינו אחד ממובילי UnXeptable, תנועת המחאה הבינלאומית נגד ההפיכה המשטרית בישראל. נתניהו טען, באמצעות עו"ד אוריאל (חור) ניזרי, כי גוטלזון רודף אחריו "בכל מקום בין אם בישראל ובין אם בעולם" וזאת תוך פגיעה בפרטיותו וסיכון ביטחונו האישי, אם כי לא תיקף זאת.

בתגובה טען גוטלזון, באמצעות עורכי-הדין גונן בן-יצחק וגבי לסקי, כי יש לדחות את הבקשה על הסף בהיעדר סמכות, וזאת משום שהן הוא עצמו והן נתניהו הבן אינם חיים בישראל.

בדיון שהתקיים היום (6.9) בפני השופט הבכיר נאיל מהנא, כשנתניהו הבן נוכח בזום, טען עו"ד ניזרי כי הסמכות לדון בעניינו של גוטלזון קמה מעצם היותו אזרח ישראלי (לצד אזרחותו האמריקאית). עו"ד בן-יצחק, מנגד, טען: "אנו בהליך של שני אנשים שלא גרים בישראל. גם המבקש וגם המשיב. האירועים לא קרו בישראל ולא קשורים לישראל. ולכן, מבלי להיכנס לפלפולים ארוכים, לבית משפט בישראל אין סמכות". בן-יצחק הציג שורת ראיות לכך שנתניהו הבן עצמו, בהליכים אחרים, הצהיר כי אינו חי בישראל.

בתגובה אמר עו"ד ניזרי כי נתניהו הבן שוהה בחו"ל בשל אותה רדיפה שבגינה הוא הגיש את הבקשה לצו הרחקה. "גם אם המבקש שוהה בחו"ל, בוודאי אם נמצא בחו"ל בעקבות רדיפה של הלקוח של ב"כ המשיב בין היתר בגלל הטרדה", טען, והוסיף טיעונים נוספים לגבי סוגיית הסמכות: "[...] המצב של שהייה בחו"ל מהווה עילה דווקא לחיזוק הבקשה של מתן הצו. בוודאי כאשר כל המדינה ראתה, כאשר אמו רצתה להיכנס למספרה, וניסו לחיות חיים נורמטיביים, וזה לא קרה. ברור איך זה קרה ולמה הוא שוהה בחו"ל".

לגופה של הבקשה טען בא-כוחו של נתניהו הבן כי גוטלזון "מממן באופן אישי את עלויות המחיה של אותם אנשים שעוקבים ובולשים" אחר בנו של ראש הממשלה. בתשובה לשאלת השופט מהנא האם יש לו הוכחה לכך השיב בא-כוחו של נתניהו הבן: "אני אציג מידע חסוי במידת הצורך [...] יש לנו תיעוד ועדים שיוכלו להעיד ממקור ראשון". לדבריו, עקבו אחריו אנשים בפורטו-ריקו ובמיאמי.

לאחר דיון מחוץ לפרוטוקול הודיע עו"ד ניזרי כי נתניהו הבן "בוחר למשוך את הבקשה" לקבלת צו הרחקה, אך הדגיש כי הוא שומר על זכותו להגיש בקשה חדשה בכל הליך ומועד שיבחר.

באפריל האחרון פירסם עמרי מניב בחדשות 12 כי נתניהו הבן "נצפה לפני שמונה ימים עוזב את הארץ וממריא לניו יורק עם שני מאבטחי השב"כ – ומשם הוא עבר לכפר נופש יוקרתי בסאן חואן בירת פוארטו ריקו. נתניהו הבן לן בווילה יוקרתית במשך כל השבוע האחרון – והעלות לכל לילה נאמדת באלפי דולרים". עוד פורסם בחדשות 12 כי נתניהו הבן קיים "פגישה עם ברוק פירס, מיליארדר קריפטו שנוי במחלוקת" שהתנצל על קשריו עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין. נתניהו מסר לחדשות 12 כי מדובר בשקר וכי לן אצל חברים ולא במלון.

51892-08-23