ועדי העיתונאים של קבוצת "ידיעות אחרונות" הודיעו להנהלה כי הכריזו על סכסוך עבודה. זאת בעקבות הודעת הנהלת הקבוצה לעובדים על פיטורים המוניים של כרבע מעובדי הקבוצה: כ-35 ב"ידיעות אחרונות" וכ-80 ב-ynet, ופיטורים נוספים ב"כלכליסט" ו"לאשה". במערכות כלי התקשורת בקבוצה מועסקים כ-530 עובדים.

בכינוס חירום שהתקיים היום (13.8) בבית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון, בהשתתפות עובדי עיתון "ידיעות אחרונות", אתר ynet, "כלכליסט" ו"לאשה", הצביעו העובדים בעד הכרזת סכסוך עבודה, שיאפשר נקיטת צעדים ארגוניים בעוד שבועיים, המועד בו צפוי להתחדש המשא ומתן מול ההנהלה.

בנוגע לאפשרות הזו אמרו בוועד במהלך הכינוס כי "אנחנו מקווים לא להגיע לזה, שההנהלה תבין שאנחנו רציניים ומאוחדים", ואחרי הכינוס מסרו: "לא נאפשר צעדים חד צדדיים מטעם ההנהלה, ניאבק בהם בכל דרך אפשרית, כל הכלים נמצאים על השולחן".

לדברי אלי גרנשקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, הארגון היציג של העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מטרות המשא ומתן הן לצמצמם בצורה משמעותית את רשימת המפוטרים ולדאוג לתנאי המפוטרים, הפורשים והעובדים שיישארו לעבוד בקבוצה.

העילה לפיטורים ההמוניים, לצד מצבה הכלכלי של הקבוצה, הוא המשך איחוד המערכות. גרשנקרוין אמר במהלך האסיפה כי בהנהלה לא הסבירו מהי משמעות איחוד המערכות, ומסרו רק כי מדובר ב"האחדה של פונקציות".

כינוס חירום של עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות", 13.8.23 (צילום: ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל)

כינוס חירום של עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות", 13.8.23 (צילום: ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל)

קבוצת "ידיעות אחרונות" שומרת בסוד את נתוניה הכספיים, אך בשנים האחרונות נציגיה מצהירים בבתי המשפט כי מצבה הכלכלי בכי רע ולפי הודעה שהוגשה בעבר לביהמ"ש, היא חוותה ירידה של 8% בהכנסותיה ב-2021. בוועד העובדים אמרו כי ידרשו מהנהלת הקבוצה לחשוף נתונים כספיים על מנת לבדוק את ההצדקה להיקף הפיטורים.

תחזיות לפיטורים המוניים נשמעו כבר במרץ, עם מינויו של אבי משולם לתפקיד חדש: עורך משותף של "ידיעות אחרונות" ו-ynet. הן התגברו בהמשך עם עזיבתו של עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה, ביוני השנה, והחלפתו בעורכת אנונימית למדי: סיגל רגב-בוכריס. רגב-בוכריס ערכה קודם לכן את רשת המקומונים הגוועת של הקבוצה, שעברה גלי פיטורים עד לסף של סגירה מוחלטת.