מתי תוגש הצעת החוק המדוברת של שר התקשורת שלמה קרעי, לרפורמה באסדרת התקשורת בישראל? במשרד התקשורת אומרים ש"ממש בקרוב". זה לא הפריע לשר לכנס היום מסיבת עיתונאים בה הציג, שוב, את רעיונותיו בנושא, תחת הכותרת של "פרסום תזכיר חוק השידורים", אולם תזכיר חוק לא הוגש למשרד המשפטים או האוצר, ובמשרד התקשורת מודים כי הוא עדיין אינו בגדר הנמצא.

זו אינה הפעם הראשונה שקרעי מבטיח שינוי חקיקה ומספק רק נאומים. מי שעשה לעצמו שם כאחד מחברי הכנסת הבוטים והרעילים ביותר של הליכוד, גם על רקע התחרות הקשה בתחום, ממשיך להוכיח כי כוחו אינו במותניו אלא בעיקר בפיו. כבר מיד עם כניסתו לתפקיד בתחילת השנה יצא קרעי בהצהרות בומבסטיות על חיסול השידור הציבורי בישראל, ובהמשך התבטא גם ביחס לאסדרת השור בכללותו, אולם עד כה כשל בכל ניסיונותיו להפוך את המילים שיוצאות מפיו לעשייה פרלמנטרית.

הצלב ששם קרעי על השידור הציבורי בישראל עם כניסתו לתפקיד קומם עליו חזית רחבה ויוצאת דופן של מתנגדים: כל ארגוני היוצרים - מפיקים, שחקנים, עורכים, במאים ותסריטאים, ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, איגוד השידור האירופי (המאגד יחד 112 גופי שידור ציבוריים מ-56 מדינות), עובדי והנהלת תאגיד השידור הישראלי ועוד גופים וארגונים. המחאה הובילה לכך שקרעי נאלץ לסגת בו בבושת פנים בהוראת "ראשי הקואליציה".

שר התקשורת המשיך לנסות להציק לתאגיד השידור על-ידי שליחת מכתבים, אולם ניסיונותיו להוציא לפועל את תוכניותיו בחקיקה נכשלו פעם אחר פעם. קרעי נכשל בניסיון להפוך מסמך מדיניות דל וחובבני של פורום קהלת, שנחשף ב"עין השביעית", להצעת חוק מסודרת. אחר-כך נכשל קרעי בניסיון להעביר מתווה חוק בוסרי בחוק ההסדרים. במכתב שנחשף גם הוא ב"עין השביעית", קבע האוצר כי מדובר בתוכנית לא מקצועית שהוגשה באיחור, מעמיסה מאות מיליוני שקלים על תקציב המדינה וכל מטרתה לפגוע בעצמאות השידור הציבורי - בניגוד לרוח החוק (שנחקק על ידי ממשלת ליכוד קודמת).

מעבר לניסיונות הנקודתיים לחבל בשידור הציבורי, הכריז קרעי שוב ושוב על כוונתו להציג רפורמה רחבה באסדרת התקשורת בישראל. רפורמה נחוצה מאוד, משום שהרגולציה בישראל מיושנת וגופי הרגולציה אינם יעילים. אלא שקרעי נכשל בכך שוב ושוב. במושב הקודם של הכנסת נאלץ קרעי לבטל שתי מסיבות עיתונאים עליהן הכריז, כנראה לאחר שהתברר לו כי אין לו מה להציג בהן.

בפתח המושב הנוכחי של הכנסת הבטיח כי עד לסוף המושב ישלים את מהלך החקיקה המדובר, אחר-כך הצהיר כי יגיש תזכיר חוק מסודר עד לסוף יוני. ב-30 ביוני, במענה לציוץ של עו"ד אלעד מן בטוויטר שתהה היכן התזכיר המובטח, השיב השר קרעי "חל עיכוב קל. נמצא בישורת האחרונה של החידוד והניסוח. יפורסם בעז"ה בשבועיים הקרובים". אלא שהשבועיים הללו הסתיימו בשבוע שעבר ותזכיר חוק - אין.

למעשה, מלבד הארכת הוראת שעה שהעביר בפברואר, הפעולה הממשית היחידה בתחום אסדרת התקשורת רשומה בכלל על שמו של חבר הכנסת אריאל קלנר, שהגיש לאחרונה את הצעת החוק "הגברת התחרות בשוק השידורים". בשני המקרים מדובר בתיקוני חקיקה שנועדו לתת הקלות - בשווי של עשרות מיליוני שקלים - לערוץ 14, המשדר תעמולה בוטה למען ממשלת נתניהו.

היום, כאמור, כינס קרעי מסיבת עיתונאים בה הציג, שוב, את תוכניותיו לגבי אסדרת התקשורת בישראל - אותה הוא מתכוון להחליף באסדרה גרועה עוד יותר (על כך, בידיעה נפרדת), אולם גם כעת, תזכיר חוק אינו בנמצא. לאור האופי ההרסני והלא-דמוקרטי של תוכניותיו המוצהרות, מדינת ישראל יצאה בינתיים ברווח גדול מאוזלת-היד המאפיינת את התנהלותו של השר.