לפני יותר מארבעה חודשים דווח בכאן ב' על כוונתו של השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, למנות לתפקיד מנכ"לית המשרד את ג'ורדנה קוטלר, מנהלת קשרי ממשל ומדיניות בפייסבוק ישראל ומי שעבדה בעבר לצידו כיועצת בלשכת רה"מ נתניהו. מינויה של קוטלר לא קודם והמשרד פועל ללא מנכ"ל.

החלטה 131 של ממשלת ישראל מ-19.2.2023 החזירה לחיים, בפעם השלישית, את המשרד לעניינים אסטרטגיים. המשרד הוקם לראשונה בשנת 2006 אחרי שרה"מ אולמרט לא הצליח למנות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לשר לביטחון פנים. המשרד, שאמור היה לטפל באיום האיראני ולהפעיל את לשכת הקשר "נתיב", פורק בשנת 2008.

שנה אחר כך הוקם המשרד שוב, בממשלת נתניהו השנייה, הפעם כדי לספק תעסוקה למשה יעלון, אחרי שמשרד הביטחון ניתן לאהוד ברק. מאוחר יותר אוחד המשרד עם המשרד לענייני מודיעין, וב-2015 פורק שוב לשני משרדים. הפעם הוגדר כאחראי על הטיפול בתופעת הדה-לגיטימיציה של ישראל בעולם. בסדרת כתבות ב"עין השביעית" תיאר איתמר ב"ז על התוכנית לייצר תעמולה ממשלתית במסווה אזרחי וכיצד נכשלה.

הממשלה בראשות בנט ולפיד התכוונה לפרק את המשרד הכושל ולהחזיר את פעילותו המתוכננת למשרד החוץ, אך בממשלת נתניהו השישית הוחלט להשאירו כסידור עבודה עבור רון דרמר, אחרי שנתניהו לא הצליח למנותו לשר חוץ. דרמר הוא אחד האנשים המקורבים לנתניהו, וזכה במינוי על אף שכלל אינו חבר כנסת.

בגלגולו הנוכחי המשרד אמור לעסוק ב"בנושאים אסטרטגיים הכוללים את האיום מאיראן, חיזוק הסכמי אברהם, הרחבת מעגל השלום וחיזוק הברית עם ארצות הברית וכל זאת תוך תיאום עם כלל משרדי הממשלה וגופי הביטחון הרלוונטיים".

קוטלר, ילידת וושינגטון, הכירה את דרמר כשהיה ציר בשגרירות ישראל בוושינגטון. היא עלתה ארצה בשנת 2007 וב-2008 עבדה לצידו בקמפיין הבחירות של הליכוד. ב-2009 הצטרפה לדרמר כיועצת במשרד רה"מ נתניהו. ב-2013 דרמר מונה לשגריר בוושינגטון וקוטלר עבדה במשך שלוש שנים כראש המטה שלו בשגרירות. לאחר חזרתה ארצה ב-2016 מונתה ללוביסטית של חברת פייסבוק ישראל.

למרות שעברו מספר חודשים מאז דווח על רצונו של דרמר למנות את קוטלר, השר דרמר טרם הגיש לאישור ועדת המינויים את מועמדות קוטלר או כל מועמדות אחרת. מדוברות השר דרמר סירבו להתייחס לסוגיית התארכות מינוי מנכ"ל למשרד והאם מינויה של קטלר עדיין על הפרק. גם מטעמה של קוטלר לא נמסרה תגובה.