לקראת סוף המהדורה של תוכנית החדשות "שלוש עם עופר חדד" בחדשות 12, אחרי אייטם על ממתק גומי שאזל מהפיצוציות, הודיע חדד על "התמונות המשוגעות האלה שמגיעות אלינו מפלורידה". התמונות: סרטון של חניון שמים עולים ומציפים אותו ואת המכוניות החונות בו. "לא סתם מכוניות אלא מכוניות שכל אחת יקרה מחברתה. איזה כאב לב", העיר חדד ואילו החזאי מתן יעקב, שנקרא להעניק פרשנות לממצא הוויזואלי, אמר שמה שמדאיג אותו אינן המכוניות אלא הצלמים, שמסתכנים כשהם מצלמים מתוך החניון המוצף.

במציאות, מדובר באפקט ממוחשב שמישהו יצר ושיחרר אל הרשת, משם דגו אותו אנשי חדשות 12 כדי לשמש חומר מילוי חדשותי: "מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות", נכתב בכיתוב התמונה. יוצרי הסרטון לא הסתכנו בטביעה, רק בכך שמערכת חדשות במזרח התיכון תשתמש בו כדי לבזות את עצמה. יש כאן לקח על הרשלנות המובנית לתוך שידורי האקטואליה, המיוצרים בשיטת הסרט הנע. גם על עידן הרשתות והקלות של גירוד תוכן גולשים מהאינטרנט שהפכו את הרשלנות הזו למגיפה. אבל מה שמדאיג יותר הוא הנושא של האייטם השגוי של חדשות 12.

פורט לודרדייל שבפלורידה הוצפה לפני שבועיים, אחרי היום הגשום בתולדותיה. "זה מה שנקרא עוד מסימני העולם השתגע", סיכם עופר חדד, באמירה מטרידה הרבה יותר מהטעות המביכה שהיא ליוותה. אנחנו אומרים "העולם השתגע" מול תופעות או התרחשויות שאין לנו יכולת להסביר, אבל להצפות בפלורידה, כמו שלל אסונות הטבע המתרחשים בתכיפות גוברת והולכת, יש הסבר מוכר ופשוט: משבר האקלים.

שינויי אקלים כמו סופת גשמים פתאומית באפריל בפלורידה, נגרמים כתוצאה מפליטת גזי חממה אל האטמוספירה. פליטות הנגרמות בראש ובראשונה כתוצאה משריפת דלקי מאובנים (פחם, נפט וגז טבעי) לייצור אנרגיה ומגידול המוני של בקר למאכל. אנרגיה שהאנושות צריכה יותר ויותר ממנה כדי לייצר ממתקי גומי ותחנות טלוויזיה שידווחו כי הם אזלו מהחנויות.

הנה כך דיווחו על אסון הטבע בפלורידה ברשת חדשות אחרת, CNN: "גשם קיצוני הוא תוצאה של התחמממות כדור הארץ, והוא קורה בתדירות גבוהה יותר ויותר. המבול בדרום פלורידה הוא רק הדוגמה האחרונה לגשמים של '1 מתוך 1000 שנה' שפקדו בשנה האחרונה גם את דאלאס, סנט לואיס, מזרח קנטקי וילוסטון". גם להם היה סרטון, אפילו כמה, ואפילו אמיתיים.

בחדשות 12 מסרו כי הם מתנצלים בפני הצופים: "נתחקר את התקלה". הנה עצה לחוקרים: תתחילו להתייחס ברצינות למשבר הגדול בתולדות האנושות. גדול יותר מהמהפכה המשטרית, שפתחה את המהדורה, יותר מהמחלוקת סביב הופעת פוליטיקאים בבתי העלמין הצבאיים או פינוי אל-אחמר, יותר מקרקס תביעות הדיבה של בנימין נתניהו, יותר מ"שגעון הרולאפס", יותר מהנסיך הארי עושה מתיחות בטלפון ואפילו יותר מתמונה חדשה של המלכה אליזבת המנוחה עם הנכדים (כן, זה אייטם בחדשות).