"זאת תהיה טעות חמורה", אומר הקומיקאי והשחקן נדב אבקסיס ("סוף העולם שמאלה", "עופרה", "בובה של לילה", "עד כאן!") על התוכנית של ממשלת נתניהו לסגור את תאגיד השידור כאן. שר התקשורת שלמה קרעי הצהיר כי לטעמו "שידור ציבורי הוא דבר פסול" וכי בכוונתו לחסל קודם כל את חטיבת התוכן והדיגיטל של כאן, להשתלט על תקציביהן ואחר-כך לסגור גם את חטיבת החדשות.

"בדיוק כמו שישראל תומכת בספורט, ובדיוק כמו שהיא תומכת ביהדות – בישיבות ובבתי כנסת, המדינה צריכה לממן גם סדרות. בעולם רואים סדרות ישראליות ונחשפים לתרבות הישראלית. זה מביא כבוד למדינה לא פחות מספורטאים ישראלים שמגיעים למקומות רחוקים", אומר אבקסיס בשיחה עם "העין השביעית".

אבקסיס, איש ימין, מזכיר כי התאגיד נוסד ביוזמת שר התקשורת גלעד ארדן מהליכוד. "ממשלת הליכוד סגרה בצדק את רשות השידור והקימה את התאגיד. המהלך הזה הצליח מעל ומעבר למצופה, וקם גוף שידור מקצועי ואיכותי. הסדרות הדוקומנטריות מצוינות וסדרות הילדים בכלל מעולות, גם הדיגיטל והיוטיוב. לא ציפיתי לכזה ערוץ – והאמת, אין לי מילים. אני חולה על כאן 11. אז עד שמשהו כבר באמת הצליח, רוצים לסגור אותו? אני לא מבין את זה".

אבקסיס מזכיר גם את העובדים הרבים שייפגעו: "כל חברות ההפקה, הצלמים, התאורנים וכל שאר העובדים שמתפרנסים בזכות התאגיד, יאבדו את פרנסתם. מה, כולם שמאלנים עוכרי ישראל?", הוא מעיר בציניות.

לוגו תאגיד השידור הישראלי כאן

הצלחת התאגיד, הוא אומר, היא "ברמה שאותי אישית הפתיעה". "עם כל הביורוקרטיות הישראליות, הצליחו לייצר פה גוף שידור מקצועי שלא נוטה לאף צד פוליטי בישראל. לעשות שינויים זה בסדר וזה מותר - לסגור אותו זאת תהיה טעות גדולה בעיניי". לדבריו, "אם מבזבזים איפשהו כסף ויש אפשרות להתייעל – זה דבר אחד. אולי לא את כל תחנות הרדיו צריך – אני בעד לדבר ואני בעד לשנות". גם קיומה של תחנת רדיו צבאית, גלי צה"ל, "זו שאלה שצריך לחשוב עליה". אבל אם הכוונה היא סגירת התאגיד כליל, "אני לחלוטין נגד".

"בעיניי, חייב להיות שידור ציבורי", מסכם אבקסיס, "איך הוא צריך להתקיים ואיך נכון לעשות אותו, אפשר לנהל על זה שיח כנה ואמיתי, אבל לא תחת איומים".