תביעת המיליונים שהגיש אלן דרשוביץ נגד יורם לס ורדיו 103FM הסתיימה בהודעת התנצלות ותרומה.

בספטמבר 2020 הגיש דרשוביץ תביעה בסך 4 מיליון שקלים בטענה כי לס, שהנחה תוכנית רדיו בתחנה, הוציא את דיבתו "במדרג החמור ביותר" כשאמר בשידור בשיחה עם מאזינה, "רגע, אבל דרשוביץ אנס ילדות יחד עם אפשטיין" חזר ואמר "דרשוביץ אנס ילדות" ואף שילש "ודרשוביץ אנס בפועל ילדות. הוא הודה. הוא הודה", וריבע: "הוא אנס. הוא הודה במו פיו".

אפשטיין הוא המיליארדר ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בתא כלאו לאחר שאורח חייו, שכלל התעללות מינית סדרתית בנשים ונערות, אותגר שוב על ידי רשויות החוק בארה"ב. דרשוביץ היה פרקליטו של אפשטיין ומי שחילץ אותו בעונש קל מאישומים בעבירות מין ב-2008. וירג'יניה ג'ופרה, מקורבנותיו של אפשטיין, טענה בעבר כי אולצה לקיים יחסי מין עם דרשוביץ במסגרת שִעבודה בידי אפשטיין. דרשוביץ הכחיש זאת והשניים ניהלו תביעות דיבה הדדיות, עד שלאחרונה משכו אותן תוך שג'ופרה מבהירה כי יתכן ששגתה ודרשוביץ' משבח אותה על מאבקה בסחר בנשים.

לטענת משרד עורכי הדין גליה כהן ושות', באי כוחו של דרשוביץ בתביעה נגד 103FM, דברי לס היו שקר ודרשוביץ לא אנס ילדות. "פרופ' דרשוביץ מעולם לא אנס אף אחת", נכתב בכתב התביעה, "לא ילדה ולא אישה". עורכי הדין אף מוסיפים, למעלה מן הדרוש, כי "פרופ' דרשוביץ גם מעולם לא קיים יחסי מין עם ילדה או אשה הקשורה לאפשטיין".

בעקבות התביעה לס התנצל והקלטת התוכנית שבה אמר את הדברים נמחקה מן הרשת. בכתב ההגנה שהגישו, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, טענו לס ותחנת הרדיו כי כשאמר בשידור חי שדרשוביץ "אנס ילדות" ואף הודה בכך, הוא בסך הכל הביע את דעתו ולא קבע זאת כעובדה. עוד נטען בכתב ההגנה כי לס אינו משפטן ו"לא התיימר לקבוע חבות משפטית" של דרשוביץ, אלא בסך הכל "דיבר ב'שפת העם' לגבי דברים שאותם הבין מצפייה" בסדרה הדוקומנטרית של נטפליקס "ג'פרי אפשטיין: עושר מחריד" ("Jeffrey Epstein: Filthy Rich").

לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה ולפיה לס ותחנת הרדיו מודים כי הוציאו את דיבתו של דרשוביץ ופרסמו פרסום שגוי המהווה לשון הרע. הנתבעים התחייבו לפרסם באתר 103FM וכן באנגלית באתר ה"ג'רוזלם פוסט" (שניהם בבעלות אלי עזור), את הנוסח הבא:

 ביום 10.9.2020 פרופ' יורם לס, בתחנת הרדיו 103fm במסגרת שיחה עם מאזין, הוציא את דיבתו של פרופ' אלן דרשוביץ בכך שקשר אותו לפרשת ג'פרי אפשטיין.

בעקבות הפרסום, פרופ' דרשוביץ הגיש תביעה נגד תחנת הרדיו ופרופ' לס, ומיד לאחר מכן פרופ' לס ותחנת הרדיו התנצלו. מאוחר יותר תוכניתו של פרופ' לס הורדה משידור.

ביום 8.11.2022 הגב' וירג'יניה ג'ופרה, מי שהעלתה את האשמה כאילו פרופ' דרשוביץ קיים איתה יחסי מין, חזרה בה מכל האשמה נגד פרופ' דרשוביץ, משכה את תביעתה נגדו והודתה שככל הנראה היא עשתה טעות כאשר האשימה את פרופ' דרשוביץ.

גם לפני שגב' ג'ופרה חזרה בה מהדברים, צריך היה להימנע מלהוציא את דיבתו של פרופ' דרשוביץ.

ברצוננו לומר בצורה ברורה וצלולה; כל הדברים שאמר פרופ' לס אודות פרופ' דרשוביץ היו שגויים וחסרי יסוד. אנחנו מתנצלים בפני פרופ'
דרשוביץ על הדברים, מצרים על הנזק שנגרם לו מאמירתם, מודים לפרופ' דרשוביץ על תרומתו ארוכת השנים למדינת ישראל ותורמים בשמו לארגון החשוב 'איחוד הצלה'".

לא נמסר סכום התרומה שהתחייבה תחנת הרדיו להעביר בשמו של התובע דרשוביץ.

42329-09-20