פרופ' יורם לס, המנחה תוכנית ברדיו 103FM, התנצל היום (24.9) בפתח השידור בפני עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ, זאת אחרי שבתוכנית ששודרה לפני שבועיים קבע כי הוא "אנס ילדות יחד עם אפשטיין" ואף "הודה בכך במו פיו". התוכנית עצמה נמחקה במלואה מאתר התחנה.

"בפתח התוכנית חייב בהתנצלות", פתח לס את השידור, "במסגרת דיון על תיקי נתניהו ועמדתו של פרופ' אלן דרשוביץ לגביהם, אמרתי כי פרופ' דרשוביץ אנס ילדות ואף אמרתי כי הוא, דרשוביץ, הודה בכך. אני מבקש לומר בצורה צלולה וברורה: אמירתי זו כנגד פרופ' דרשוביץ היתה שגויה. פרופ' דרשוביץ מכחיש בתוקף את כל הטענות שהועלו נגדו בעניין זה וטעיתי כשאמרתי שהוא הודה בכך. אני מבקש להתנצל בפני פרופ' דרשוביץ על האמירות שלי בעניינו בתוכנית ולחזור בי מכל טענה שהעליתי כלפיו. הדברים התבססו על טעות שלי. צר לי מאוד. באמת צר לי מאוד, אם נגרמה לו עוגמת נפש".

קל לשער כי לדרשוביץ אכן נגרמה עוגמת נפש בשל ההאשמה החמורה, שנכון להיום אין לה ביסוס, ושדרשוביץ לא הודה בה אלא הכחיש אותה בכל תוקף. אם למאן-דהו היה פקפוק בכך, הרי שתביעת העתק על סך 4 מיליון שקל שהגיש דרשוביץ, לפני שבוע בדיוק, נגד לס ונגד אנשי התחנה, העידה על כך בבירור.

נוסח ההתנצלות פורסם גם באתר "מעריב", הנמצא יחד עם 103FM בבעלות אלי עזור, אולם לא צוין שם אם ההתנצלות ומחיקת התוכנית הם חלק מהסכם פשרה או צעד מרכך לקראת ההליך המשפטי.

"אפשטיין" אליו כיוון לס הוא כמובן המיליארדר ועבריין המין המנוח ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בתא כלאו בשנה שעברה לאחר שעמד בפני גל אישומים נוסף. דרשוביץ היה פרקליטו של אפשטיין ומי שחילץ אותו בעונש קל מאישומים בעבירות מין ב-2008.לפני כשנה טענה וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, מקורבנותיו של אפשטיין, כי אולצה לקיים יחסי מין עם דרשוביץ במסגרת שִעבודה בידי אפשטיין. דרשוביץ מכחיש זאת בתוקף ומנהל נגדה תביעת דיבה. מלבד זאת התפרסם כי קיימת אשה נוספת שטוענת שאולצה לקיים עמו יחסי מין. דרשוביץ מכחיש גם טענה זו ואומר כי מעולם לא פגש אותה.

פרופ' לס, לשעבר רופא, מנכ"ל משרד הבריאות, חבר כנסת וגם מנחה שותף של תוכנית המדע "תצפית" בשנות השמונים, התפרסם השנה בשל עמדותיו הקיצוניות ביחס למגפת הקורונה, וזמן המסך הרב שניתן לו להביע אותן. באתר רדיו 103FM הוא מוגדר כ"קול המזוהה ביותר של ימי הקורונה. עם התנגדותו להתנהלות הממשלה סביב המשבר, סגירת המשק וזריעת הפאניקה בציבור", אולם יש הסבורים שאמירותיו כגון זו שהקורונה, שהפילה אלפי חללים בישראל, היא אך ורק "שפעת עם יחסי ציבור", היו והינן מסוכנות וחסרות אחריות. כך או כך, על עמדותיו אלה טרם התנצל.