עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ תובע את תחנת הרדיו הישראלית 103FM ואת השדרן פרופ' יורם לס. דרשוביץ דורש פיצוי של 4 מיליון שקלים בטענה כי לס, המנחה תוכנית רדיו בתחנה, הוציא את דיבתו "במדרג החמור ביותר" כשאמר בשידור ביום חמישי האחרון (10.9), בשיחה עם מאזינה, "רגע, אבל דרשוביץ אנס ילדות יחד עם אפשטיין" חזר ואמר "דרשוביץ אנס ילדות" ואף שילש "ודרשוביץ אנס בפועל ילדות. הוא הודה. הוא הודה", וריבע: "הוא אנס. הוא הודה במו פיו".

לטענת באי כוחו של דרשוביץ, משרד עורכי הדין גליה כהן ושות', מדובר בשקר ודרשוביץ לא אנס ילדות. "פרופ' דרשוביץ מעולם לא אנס אף אחת", נכתב בכתב התביעה, "לא ילדה ולא אישה". עורכי הדין אף מוסיפים, למעלה מן הדרוש, כי "פרופ' דרשוביץ גם מעולם לא קיים יחסי מין עם ילדה או אשה הקשורה לאפשטיין" (ההדגשות במקור).

הכוונה כמובן למיליארדר המנוח ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בתא כלאו לאחר שאורח חייו, שכלל התעללות מינית סדרתית בנשים ונערות, אותגר שוב על ידי רשויות החוק בארה"ב. חומרת מעשיו של אפשטיין הביאה לכך ששמו משמש תדיר ככלי ניגוח בוויכוחים פוליטיים, בשל קרבתו של אפשטיין לאישים מן השמאל ומן הימין. בישראל בולט בכך במיוחד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שגם הוא נתבע לאחרונה משום שקישר את עבירות המין של אפשטיין לגורמים אחרים.

גם חילופי הדברים בין לס למאזינה היו בהקשר הזה, והתייחסו מחד להיכרותו של הפוליטיקאי הישראלי אהוד ברק עם אפשטיין, ומאידך לקשר בין אפשטיין לבין דרשוביץ, שהיה מקורבו ועורך דינו של אפשטיין ומי שחילץ אותו בעונש קל בפעם הקודמת שטורפנותו המינית עמדה במבחן הפלילי. וירג'יניה רוברט ג'ופרה, אחת מקורבנותיו של אפשטיין, טענה בתצהיר כי קיימה יחסי מין עם דרשוביץ באחוזתו של אפשטיין.

עורך הדין והפרופסור דרשוביץ אף מכחיש את הסיפא של דבריו של הפרופסור והשדרן לס, וכתב התביעה מוסיף "האמת היא שלא רק שפרופ' דרשוביץ מעולם לא הודה, אלא הכחיש בכל תוקף קיום יחסי מין עם ילדה או אישה הקשורה לאפשטיין, בין היתר, בכתבי טענות, בראיונות, בספר ובמאמרים רבים שכתב, וקרא ל-FBI לחקור כל טענה לקיום יחסי מין כאמור. בנוסף, פרופ' דרשוביץ חזר והדגיש כי האשה היחידה איתה הוא קיים יחסי מין מאז שפגש את אפשטיין - היא אשתו".

לס, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, חבר כנסת ורופא, התפרסם בחודשים האחרונים בזכות הופעותיו הפרובוקטיביות בקשר למגפת הקורונה, שהיא לדבריו "שפעת עם יחסי ציבור" ותו לא. סגנונו הגרוטסקי הקנה לו לאחרונה הנחיית תוכנית בתחנת "רדיו ללא הפסקה", בתדר 103FM, המתמחה בז'אנר של עיתונות-צעקות ויצירת סערות ציבוריות בשל התבטאויות בוטות.

דרשוביץ לא הסתפק בתביעה נגד לס ונגד תחנת הרדיו, שבבעלות אלי עזור, וצירף כנתבעים גם את מנכ"ל התחנה אור צלקובניק, המפיק הראשי סער פלסנר, העורכים אסף עמיר ודביר ברקת והעורכת המקוונת מיכל קדוש.

כאמור, סכום התביעה עומד על 4 מיליון שקל, סכום גבוה מאוד לתביעת דיבה וגדול פי כמה וכמה מהסכום שניתן לתבוע ללא הוכחת נזק. דרשוביץ "שומר על זכותו לתקן את סכום התביעה לכשיתברר לו באופן מלא גובה נזקיו", נכתב בכתב התביעה, הרזה והתמציתי. מלבד פיצוי כספי דורש עורך הדין האמריקאי גם פרסום תיקון ובנוסף פרסום של פסק הדין.

טרם הוגש כתב הגנה, ולפי תגובת תחנת הרדיו לפרסומים השונים, גם לא הוגש מכתב התראה.

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 672KB)