גאולה עמיר, אמו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין יגאל עמיר, תשלם 40 אלף שקלים לעיתונאי טוביה בסקינד שהגיש נגדה תביעת דיבה, כך נפסק היום (29.11) בבית-המשפט על דרך הפשרה.

לפני כשנתיים פרסם העיתונאי לשעבר אורי ארזי פוסט ובו נכתב "פרט לקומץ המחבלים, הרוב נשמע להנחיות", כשהוא מכוון להפרת הוראות סגר הקורונה על-ידי מפגינים נגד ראש הממשלה דאז נתניהו.

בסקינד הגיב לארזי והגן על המפגינים. בתגובה כתבה עמיר כי בסקינד מזכיר את "הנ ... בגרמניה ובכל אירופה", ועוד כהנה וכהנה. מכאן התפתח דו-שיח בין השניים, בו בסקינד כינה את עמיר בין היתר "אמו של החלאה המטונפת יגאל עמיר" ואילו עמיר השיבה במילים קשות. לאחר שבסקינד כתב לאמיר "ילדת שני עבריינים", השיבה עמיר: "אני גאה בהם כפי שלא תוכל להיתגאות בילדיך כי אתה חדל אישים ורפוי שכל". "גאה רק בפושעים שיצאו ממך או גם במעשיהם?" ניסה בסקינד למשוך את עמיר בלשון, אך היא הגיבה במילים "גם באדיוט כמוך והפושעים הללו ערכם יקר מדל אחד כמוך אהבל".

בעקבות תכתובת זו הגיש בסקינד תביעה נגד עמיר בדרישה לפיצוי בסך 100 אלף שקלים. "התובע הוצג על ידי הנתבעת, בשלל תאורי גנאי, בלתי הולמים, אשר פגעו בו פגיעה של ממש, והוציאו דיבתו רעה בעיני הבריות", נכתב בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ראובן מילמן.

עמיר טענה להגנתה, באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק, כי בסקינד התגרה בעמיר ובהמשך הפיץ את תגובותיה. "התובע הוא זה שהטיח בנתבעת איחולים קשים והביע זלזול וגנאי בנתבעת וילדיה", נכתב מטעם עמיר, שגם איימה להגיש תביעה נגדית. עוד נטען בכתב ההגנה כי עמיר לא כינתה את בסקינד "נאצי" אלא כיוונה לתקופה שבה הוענשו אנשים ללא משפט וכן כי פעלה בתום לב.

היום נועד להתקיים דיון הוכחות בתיק בפני השופטת דורית קוברסקי מבית-המשפט השלום בת"א-יפו, אך כבר בפתח הדיון הודיעו הצדדים כי הם מסכימים לתת לבית-המשפט לפסוק על דרך הפשרה ולייתר את המשך ההליך. השופטת קוברסקי קבעה, כאמור, כי עמיר תשלם לבסקינד 40 אלף שקלים ובכך בא התיק לסיומו.

2671-10-20