ינון מגל יקריא בתוכניתו שברדיו 103FM ("רדיו ללא הפסקה") הצהרה מפי הפעיל סדי בן-שטרית, כך הוסכם אתמול (16.11) בסיומו של דיון בתביעה שהגיש בן-שטרית נגד מגל.

בחודש נובמבר 2021, במסגרת התוכנית של מגל ברדיו 103FM, אמר המגיש: "אהוד ברק, שמימן אותו, את סדי בן-שטרית, אתה מבין? שמימן את סדי בן-שטרית בהפגנות של בלפור, הוא עכשיו אומר לחברי מרצ שהם פאשיסטים שתומכים באפרטהייד. העונש שלכם חזר כמו בומרנג, מגיע לכם".

בן-שטרית טען, באמצעות עו"ד אירית ינקוביץ, כי בכך שמגל התייחס אליו בתור "עונש", פרסם עליו לשון הרע. עוד טען בן-שטרית כי מעולם לא קיבל מימון, לא מאהוד ברק ולא מכל פוליטיקאי אחר. לפיכך דרש פיצוי בסך 140 אלף שקלים.

מגל טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי, כי שידור התוכנית שכללה את ההתבטאות הוסר זה מכבר מאתר 103FM, כי ממילא התנצל בפני בן-שטרית אחרי שקיבל את מכתב ההתראה לפני הגשת הדיבה, וכי בין כה וכה לא מדובר בלשון הרע, וגם אם כן הרי שעומדות לו ההגנות הקבועות בחוק. לדבריו, הסתמך בדבריו בין היתר על פרסום בחדשות 13 לפיו עמותה שהוקמה ביוזמת ברק מימנה את המחאה בבלפור, שבן-שטרית היה פעיל בולט בה.

סדי בן-שטרית בראיון בערוץ 13, בשבוע שעבר (צילום מסך)

סדי בן-שטרית בראיון בערוץ 13 (צילום מסך)

במסגרת דיון שהתקיים היום בפני השופטת עדי ניר-בנימיני הגיעו הצדדים להסכמה לפיה בתוך 14 יום יקריא מגל בתוכנית שהוא מגיש עם בן כספית ברדיו 103FM את המילים הבאות:

"בעקבות דברים שפרסמתי על סדי בן-שטרית, ברצוני להקריא הצהרה מפיו: 'מעולם לא קיבלתי כל מימון מאף פוליטיקאי ומאף צד של המפה הפוליטית, ופעילותי אידאולוגית ונקייה משיקולים כספיים או מטובות הנאה'".

לפי ההסכמות בין הצדדים, בכך יבוא סוף להליך המשפטי, ללא צו להוצאות. השופטת ניר-בנימיני נתנה להסכמה זו תוקף של פסק-דין.

18149-04-22