התביעה שהגישה חברת-הכנסת לשעבר אסנת מארק נגד בן כספית הסתיימה בהסדר גישור מחוץ לכתלי בית-המשפט.

ביולי 2021,  בתוכנית בהנחייתו בתחנת הרדיו 103FM, ראיינו כספית ושותפו לשידור ינון מגל את ח"כ לשעבר מארק. לאחר שהתעמת עם מארק נטש כספית את השידור וכשחזר אמר: "זו הייתה הופעת הפרידה של הזבל עופות הזה אצלנו בתוכנית".

בעקבות התבטאות זו הגישה מארק, באמצעות עו"ד אברהם סרוסי, תביעת דיבה בסך כ-145 אלף שקלים נגד כספית, בטענה כי מדובר ב"לשון ביבים, שאין להגדירה אלא התפרקות מוחלטת מנורמות שיח מקובלות בתקשורת, חוסר שליטה בסיסית ביותר בחרצובות הלשון והתרת דם מסוכנת ומבאישה של מושא הדברים".

כספית טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, כי "הביטוי אינו לשון הרע כלפי התובעת, שאינה זבל עופות". לדבריו, "כאשר לא קיימת אמירה שהינה אמת עובדתית - לא קמה עילת תביעה בלשון הרע".

לאחרונה הגישו הצדדים הודעה לביהמ"ש לפיה הגיעו להסדר גישור בהליך שקיימו בפני עו"ד יואב ביין, וביקשו להורות על דחיית התביעה.

התביעה של מארק נגד כספית היא השמינית בסדרת תביעות שהגישה חברת-הכנסת לשעבר. מארק תבעה את העיתונאית אריאנה מלמד בגין ציוץ שבו כינתה אותה "כלבלבה" של ראש הממשלה נתניהו (התביעה עודנה תלויה ועומדת); תבעה את האזרח צבי עידן שפרסם תצלום שבו נראית אשה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה ותיאר אותה כח"כ מארק (התביעה עודנה תלויה ועומדת); תבעה את האזרח יעקב לנדוי בעקבות פרסום פוסט בפייסבוק שגם בו נראית אישה מחווה תנועה גסה בידיה (התביעה הסתיימה בהסדר גישור);

תבעה גם את פעיל המחאה סדי בן-שטרית, שטען כי היא משסה את תומכי נתניהו נגד מפגינים שכמותו (התביעה עודנה תלויה ועומדת); תבעה את העיתונאי רון קופמן בעקבות טור ב"מעריב" שבו כינה אותה "חמצן קולני" (התביעה הסתיימה בפיצוי של 7,000 שקלים למארק); תבעה את פעיל המחאה עו"ד גונן בן-יצחק בעקבות ציוץ שבו כתב כי כינתה את המפגינים נגד נתניהו "מפיצי מחלות" (התביעה הסתיימה בפיצוי של 12 אלף שקלים למארק); ותבעה גם את אייל ברקוביץ' וקשת 12, לאחר שאמר בשידור שהפגנה נגד שקד ובנט "מעודדת לרצח" (התביעה עודנה תלויה ועומדת).

46504-10-21