עיסא עמרו, פעיל פוליטי פלסטיני, הגיש תביעת דיבה נגד עמותת מוסרי (המוכרת כארגון "בצלמו") ונגד מייסד ומנהל העמותה שמאי גליק. עמרו תובע, באמצעות עורכי-הדין מיכאל ספרד ואלון ספיר, 200 אלף שקלים בגין סדרת פרסומים שבהם הוצג כמחבל ואסיר ביטחוני לשעבר.

הפרסום הראשון, שהופיע בחודש פברואר האחרון באתר 0404, פורסם תחת הכותרת "בחברון טוענים: מכינה קדם צבאית ביקרה בבית משפחת המחבל שרצח תינוקת". בידיעה, מאת אלדר ממן, נטען כי תלמידי המכינה הקדם צבאית "הנגב" ביקרו בחברון בביתו של המחבל שרצח את התינוקת שלהבת פס. לידיעה צורפה תגובת ארגון "עד כאן" (אותו תובע עמרו בהליך נפרד) וכן תגובתו של גליק, שגינה את הביקור בבית "מחבל". לפי התביעה, ב-0404 מחקו את הידיעה מיד לאחר פרסומה ועל כן לא הוגשה תביעה נגד האתר.

בחודש יוני האחרון פורסמה ידיעה נוספת, הפעם ב"ישראל היום", תחת הכותרת "עידוד טרור: תיאטרון יפו יעלה מחזה שיצר פלשתיני שהורשע בעבירות ביטחוניות". בידיעה, מאת חנן גרינווד, נטען כי עמרו הוא אסיר ביטחוני לשעבר ובן דודו של המחבל שרצח את שלהבת פס. לפי התביעה של עמרו, בבסיס הידיעה עמד מכתב מאת ארגון "בצלמו", שגם צוטט בה. לאחרונה פרסם "ישראל היום" התנצלות חריגה על השגגות שנפלו בפרסום ובכך מנע מעצמו תביעה.

ההבהרה שפירסם "ישראל היום"

ההבהרה שפירסם "ישראל היום"

מלבד שתי הידיעות הללו טוען עמרו כי גליק ועמותת מוסרי ("בצלמו") הוציאו את דיבתו גם במכתב ששלחו לשרי התרבות והאוצר, אשר עמד בבסיס הכתבה ב"ישראל היום"; בפוסט בפייסבוק (שבו נטען במקור כי עמרו "הורשע בתקיפת חיילים"); במכתב ששיגרו בעמותה ל"ישראל היום", ואשר בו ביקשו להעמיד דברים על דיוקם אך במקביל טענו כי עמרו הוא "עציר ביטחוני" ו"הורשע בתקיפת רכז ביטחון צבאי שוטף במילוי תפקידו", שתי טענות שעמרו מכחיש; במכתב נוסף ששיגרו לשרי התרבות והאוצר ובו ביקשו לדייק את הטענות כלפי עמרו והעלו טענות דומות לאלו שהעלו במכתב ל"ישראל היום"; ובפוסט נוסף בפייסבוק, שגם בו נטען כי עמרו הורשע בשלל עבירות, כולל תקיפת רכז ביטחון צבאי שוטף.

עמרו טוען כי הוא פעיל זכויות אדם, המחנך למאבק בלתי אלים. לדבריו, הקשר בינו לבין המחבל שרצח את התינוקת פס רחוק ביותר. עוד טוען עמרו כי מעולם לא הורשע בעבירות ביטחוניות, מעולם לא היה אסיר ביטחוני, וכי לאחר שהואשם ב-18 פרטי אישום בשל פעילותו כפעיל זכויות אדם בחברון זוכה ב-12 סעיפים והורשע ב-6, כולם ברף החומרה הנמוך גם לפי בית-המשפט הצבאי שדן במעשיו. אמנם הוא הורשע בעבירת תקיפה, אולם הוא "דחף מתנחל" שלא שימש בתפקידו כרכז ביטחון באירוע, טוען עמרו.

טרם הוגש כתב הגנה אך במכתבים ששיגרו מוסרי וגליק באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק בתגובה למכתבי התראה של עמרו נטען כי מדובר ב"איום קלאסי בתביעת השתקה" וכי גליק "ישמח לקיים משפט ציבורי בו יתגלה כל האמת האם מרשך איש שלום וצדק או איש מסית ומתסיס".

19905-08-22