"האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור?". שאלת סקר זו הוצגה במהדורת החדשות של ערוץ 12 ע"י הפרשן הפוליטי עמית סגל. מערכת חדשות 12 שאבה את הטרימינולוגיה הזו מקמפיין התעמולה הבלתי פוסק של נתניהו נגד הממשלה הנוכחית, הממתג את נבחרי הציבור הערבים כ"תומכי טרור". זאת למרות שנבחרי הציבור הערבים אינם תומכי טרור.

סגל אף נאלץ בעבר להצהיר זאת בפומבי, בעקבות תביעת דיבה שהגישה נגדו סיעת בל"ד, אותה כינה "ארגון טרור" ו"ארגון תומך טרור", בשידור בחדשות 12 ובטורו ב"ידיעות אחרונות". סגל פירסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה בעקבות התביעה: "בל"ד אינה ארגון טרור או ארגון תומך טרור מבחינה משפטית וחוקית וכך קבע בית המשפט העליון". זאת למרות שבכתב ההגנה שהגיש טען שהוא עומד מאחורי הקביעה הפסקנית.

התיוג של חדשות 12 ושל סגל, ביום שישי האחרון, את נבחרי הציבור הערבים כמי שמעודדים ותומכים באלימות רצחנית, הביאה לגל ביקורת ברשתות החברתיות. סגל, שבנה את הקריירה שלו במידה רבה על הפופולריות שלו באותן רשתות, כינה את מי שמתחו עליו ביקורת "חברי כת" ו"כנופיה", אם כי טען שלא הוא אחראי לניסוח השאלה אלא מערכת "אולפן שישי", בעריכת רון ירון, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות".

לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, האחראית על אכיפת הרגולציה על הטלוויזיה והרדיו המסחריים, הגיעו כמאתיים תלונות על ניסוח השאלה. דוד רגב, נציב התלונות של הרשות, הדגיש כי בחדשות 12 הגיבו כי "אולי היה מקום לחדד את נוסח השאלה". מכל מקום, לפי רגב, שידור השאלה המתייגת את חברי הכנסת הערבים כתומכים ברצח יהודים, היא "במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לעיתונאי ולערוץ". רגב סיכם כי השאלה מעוררת "אי נוחות גדולה".

[עדכון] לאחר פרסום הידיעה פנה נציב התלונות של הרשות השנייה, מר דוד רגב, אל "העין השביעית", והביע אי נוחות מכך שלא ניתן בידיעה דגש לכך שמתח ביקורת על ניסוח שאלת הסקר של חדשות 12, וביקש להוסיף את המשפט "היה מקום לנסח את השאלה בדרך שאינה פוגענית ואינה מכלילה". לשאלה כיצד אפשר לנסח "בדרך שאינה פוגענית ואינה מכלילה" שאלה המניחה שחברי הכנסת הערבים הם תומכי טרור - למרות שהם אינם תומכי טרור - ענה רגב "אני בטוח שהעיתונאים ו/או עורכי הסקרים ידעו לעשות זאת". כשנשאל לדעתו הוא בעניין, הגיב "המשך ערב נעים".

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה על תיוג נבחרי הציבור הערבים כתומכי טרור ע"י חדשות 12

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה על תיוג נבחרי הציבור הערבים כתומכי טרור ע"י חדשות 12

סגל עצמו, ראוי לציין, רגיש מאוד לתיוגים בהקשר של טרור ותמיכה בטרור. בעבר תבע אדם שכינה אותו בטוויטר "מכונת הסתה" והזכיר כי אביו של סגל היה חבר בארגון טרור (התביעה הסתיימה, ככל הידוע, בלא כלום). האב, חגי סגל, התראיין בעבר וטען כי אזכור הרשעתו במסגרת פרשת המחתרת היהודית היא "מעשה קנטרנות שאין לו כל רלוונטיות לימינו", ואף איים שישתמש "בכלים משפטיים" נגד מי שיעשה זאת.

סגל הבן קינח את תגובתו לביקורת נגדו בשל שידור שאלת הסקר, במשפט: "איבדתם אחרי שנים את המונופול על מה שישודר. זה כואב, אבל צריך להתרגל, כי זה לא עומד להשתנות". סגל לא נידב הסבר לקביעתו זו, הנדמית תמוהה לאור העובדה שסגל הוא בשר מבשרה של התקשורת המרכזית, העובד כפרשן בכיר בחדשות 12 ובקבוצת "ידיעות אחרונות", שני מונופולי התקשורת הגדולים בישראל, והמסר שקידם לקוח מדף המסרים של פוליטיקאי בכיר, שכיהן כראש ממשלה במשך יותר מעשור.