תביעת הדיבה שהגיש העיתונאי עמית סגל נגד האזרח ערן צ'רפק נמחקה, זאת לאחר שהצדדים הגיעו להסדר גישור. הסדר הגישור עצמו לא הוגש לבית-המשפט כך שלא ניתן לדעת האם חלק ממנו כלל פיצוי לעיתונאי חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות" או התנצלות. בתביעה קודמת שהסתיימה לאחרונה בפשרה מיהר סגל לפרסם את פרטיה, אולם כעת לא פירסם דבר ומנגד צ'רפק לא פירסם התנצלות.

את צ'רפק, מנכ"ל חברת אבטחה למערכות תחבורה, תבע סגל אחרי שפרסם שני ציוצים בטוויטר שבהם מתח ביקורת על ההשוואה שערך עמית סגל בין רוצחים פוליטיים מימין לבין המרגל אודי אדיב. צ'רפק סבר שיש בכך משום שהצדקה לרוצחים מימין וכינה את סגל "מכונת הסתה". סגל איים על צ'רפק בתביעה אם לא ימחק את הציוצים, אולם לאחר שאלו נמחקו - הגיש בכל זאת את התביעה.

בחודש אוגוסט האחרון השתתף סגל בפאנל הפרשנים של "אולפן שישי", שבמהלכו שודר ראיון עם יונה אברושמי, רוצחו של אמיל גרינצווייג. לאחר שידור הכתבה אמר סגל: "יונה אברושמי הוא איש מתועב, אבל הלוואי שעל כל עשר כתבות על יונה אברושמי היתה גם כתבה אחת על אודי אדיב" (אדיב הוא פעיל שמאל שהורשע ב-1973 בריגול לטובת סוריה).

עוד באותו הערב צייץ צ'רפק: "אגב, אחרי מופע האימים של עמית סגל וההצדקה לאברושמי ולרוצחים מימין עם אודי אדיב, הגיע הזמן לחדול עם החרטוט של אסור להזכיר לו את אביו. האיש הרוויח את זה ביושר". בציוצו התייחס צ'רפק לעובדה כי אביו של סגל, עורך "מקור ראשון" חגי סגל, הורשע בשנת 1985 בכמה עבירות בגין פעילותו ב"מחתרת היהודית", ובין היתר בעבירת פעילות בארגון טרור. בהמשך, בציוץ נפרד, צ'רפק כינה את סגל "מכונת הסתה".

עם צאת השבת צייץ סגל ציוץ שהוכתר במלים "עצה ידידותית", ובו צילום מסך של הציוץ מאת צ'רפק והכיתוב "אם לא תמחק בתוך שעה – תביעה בדרך". צ'רפק נענה ומחק את הציוץ, אולם סגל הגיש את התביעה בכל זאת.

בכתב התביעה, שסגל הגיש באמצעות עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חדשות 12, נטען כי המחיקה בוצעה "רק לאחר שחלף פרק זמן מהותי מאז פרסומם" של הציוצים. כתב התביעה הגדיר את הפרסומים של צ'רפק כ"חצים של לשון הרע – חמורה מאין כמוה, אשר נורו על-ידי הנתבע לעברו של התובע בכוונה לפגוע בו פגיעה קשה", ובגינם דרש סגל פיצוי בסך כ-140 אלף שקלים.

צ'רפק טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, כי סגל "נוקט בשיטה של איומים משפטיים והגשת תביעות סדרתיות כנגד מי שמעז לבקר את העמדות שאותן הוא מציג בכלי המדיה הרבים שבהם [הוא] משדר או כותב". עוד טען צ'רפק בין היתר כי סגל בחר "להתנער מערכים להם הוא מטיף מדי יום, לציבור צופיו, עוקביו ברשתות החברתיות ולראשי הממשל – בדבר חופש ביטוי וחופש הבעת הדעה, והגיש את תביעת לשון הרע המשתיקה כפי שנוהגים בעלי הממון הבריונים, מגישי תביעות ההשתקה וההפחדה".

בשבוע שעבר הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם במסגרת הליך גישור בפני המגשרת מיכל ליפשיץ. הם ביקשו להורות על מחיקת התביעה והחזר האגרה. השופט אמיר ויצנבליט נענה לבקשתם.

צ'רפק היה הראשון מבין ארבעה אזרחים שנתבעו במהלך השנה שעברה על-ידי סגל. סכום הפיצויים הכולל שדרש סגל מארבעת הנתבעים הסתכם ב-820 אלף שקל, אולם כבר לפני כחודשיים הסתיימה תביעה שהגיש נגד פרופ' עמירם גולדבלום. סגל דרש מגולדבלום פיצוי בסך 140 אלף שקלים, אך התפשר על תשלום הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים, תרומה בסך 7,500 שקלים לעמותה והתנצלות.

כשסגל הגיע לפשרה עם פרופ' גולדבלום הוא פרסם פוסט וציוץ שבהם כתב: "עמירם גולדבלום טינף ושיקר, ייאלץ לשלם 12,500 ש"ח, חלקם כהוצאות וחלקם כתרומה. יפרסם התנצלות על שקריו. תודה לעורך דיני הנהדר ישגב נקדימון. עוד שלושה בדרך". מאז הגיע להסדר גישור עם צ'רפק לא פרסם סגל פוסט דומה. גם בטוויטר של צ'רפק לא פורסמה מאז מחיקת התביעה כל התנצלות או הבהרה.

שתי התביעות הנותרות, נגד  הפרסומאי מוטי אקסמיט (שכינה את סגל, בין היתר, "שופר התעמולה של גבלס") ונגד עומר נחמני, דוברו של ח"כ יאיר גולן, שהאשים אותו בין היתר בגזענות ובהפצת שקרים, עדיין תלויות ועומדות.

23058-08-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 53KB)