מפלגת בל"ד תובעת את העיתונאי עמית סגל לאחר שזה כינה אותה "ארגון טרור". בל"ד, לצד המזכ"ל אמטאנס שחאדה והיו"ר ג'מאל זחאלקה, דורשים מסגל פיצויים בסך 280 אלף שקל – 140 אלף שקל בגין כל אחד משני הפרסומים שבהם כינה סגל את בל"ד "ארגון טרור" ו"ארגון תומך טרור". המפלגה הגישה את תביעת הדיבה נגד סגל אישית, ואינה תובעת את כלי התקשורת שבהם התבטא כך כלפיה, "ידיעות אחרונות" וחדשות 12.

את טורו שב"ידיעות אחרונות" מ-22 בפברואר חתם סגל בחטיבה שנשאה את הכותרת "אבירי המוסר הכפול". סגל כתב על הקשרים בין מפלגת העבודה של שנות התשעים למפלגת בל"ד, והוסיף כי מייסד המפלגה, עזמי בשארה, "השתמש בחסינות הפרלמנטרית שהוענקה לו כדי לרגל נגד ישראל ולסייע לחיזבאללה לטווח רקטות ביתר דיוק, וכשהתגלתה בגידתו – נמלט מהארץ לתמיד". מיד בהמשך כתב סגל: "על בל"ד, ארגון תומך טרור עם מימון מפלגות, לא הוחלה הנורמה שנדרשת כעת מול כהנא".

למחרת, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בקשת 12, חזר סגל על האמירה. "הרצוג, שהיה יריבו של נתניהו בבחירות הקודמות, ניהל מגעים ללא הרף כדי שהרשימה המשותפת, הכוללת את ארגון הטרור עם מימון המפלגות בל"ד, תקבל עוד מנדט בזכות הסכם העודפים עם מרצ", אמר.

בכתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד חאלד תיתי, טוענים המפלגה וראשיה כי דברים אלו הם "עוולה שביצע הנתבע כלפי התובעים, באופן זדוני, פוגעני, ציני וחסר אחריות, והכל מתוך מטרה לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם, להסית נגדם ולעשותם מטרה לשנאה באמצעות פרסום כוזב, מסית לגזענות, אלימות ורדיפה, תוך הטעיה ושימוש במצגי שווא, וההתעלמות מהוראות החוק".

לטענת בל"ד וראשיה, סגל "חצה את הגבולות בפרסום על-ידי פרסום מטעה, זדוני ומסית, אשר מעמיד את התובעים בפני סכנה ממשית וגורם להם נזק ממשי ללא כל הצדקה".

בבל"ד מבהירים כי אינם ארגון טרור, אלא מפלגה פוליטית לגיטימית הפועלת במסגרת החוק. עוד מוזכר בכתב התביעה כי סגל התעקש על הגדרת המפלגה כארגון טרור גם לאחר שאחד מעמיתיו לדיון ב"פגוש את העיתונות", נחום ברנע, תהה בפניו האם החוק הישראלי אי פעם קבע ביחס לבל"ד כי היא ארגון טרור. סגל טען בתגובה כי חוק יסוד הכנסת קובע שיש לפסול תנועות שהסיתו למאבק מזוין נגד המדינה. בבל"ד מדגישים כי אין כל קשר בין סעיף חוק זה להגדרה "ארגון טרור", מה גם שבג"ץ קבע בעבר שהמפלגה וחבריה עומדים בתנאי החוק ורשאים להתמודד לכנסת.

"די בצפייה בדיון שהתנהל בטלוויזיה כאמור לעיל כדי ללמוד על משנתו של התובע כלפי התובעים ועל השנאה העזה, הכוונה וההכנה מראש של דברי הנתבע כלפי התובעים, ועל נסיונו לפגוע בתובעים ולהשפילם ולהסית נגדם בכל מחיר, ובכל האמצעים התקשורתיים שלרשותו, תוך התעלמות מוחלטת מהחוק ומהקביעות של בג"ץ", נטען בכתב התביעה. "[...] הנתבע, אשר ידוע בהשתייכותו הפוליטית לימין הקיצוני, פעל אך בכדי לפגוע בבל"ד, תוך ניצול עמדתו התקשורתית להשפיע על ציבור הבוחרים על-ידי שימוש בהסתה ודברי כזב ושנאה".

מעבר לפיצוי הכספי דורשים בל"ד וראשיה מבית-המשפט גם צו שיחייב את סגל למחוק את הפרסומים של אמירותיו מחשבונותיו ברשתות החברתיות, ופרסום של "התנצלות פומבית ומפורטת בכל המקומות שבהם פורסם לשון הרע, שתוכנה
יתואם מראש עם בא-כוח התובעים".

טרם הוגש כתב הגנה.

9500-03-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 409KB)