הבחירה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון להשתתף במאסטר שף V.I.P היא עוד הוכחה לכך שאין גבול לתיאבון להיות מפורסם. עמדתה הלעומתית כראש ועדת הקורונה בכנסת הוציאה את שאשא ביטון אל האור בראשית ימי המגיפה. מאז נדמה שהיא אינה יודעת שובע. מה עוד, חוץ מתאוות פרסום, שולח בעלת תפקיד בכיר כל כך, שאחראית על תקציב של יותר מ-70 מיליארד שקלים בשנה, למעלה מ-200 אלף מורים ויותר משני מיליון תלמידים, לתוכנית בידור?

ליטרים של גינויים נשפכו על הופעותיהם של פוליטיקאים בתוכניות אירוח, מאז ימי שר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, שישב עם תרבוש על הראש במעגל של דן שילון אי-אז בניינטיז. אם נדמה היה שמירי (עוף ממולא) רגב ואיילת (חלה) שקד הן קצף שצריך לקפות מעל פני מרק החיים הישראליים, תלמידתן שאשא ביטון הצליחה, בהופעתה אתמול, לשקוע לתחתית הסיר, ולרשום שיאים חדשים של ניתוק.

אם היתה לשאשא ביטון טיפת ריספקט לתפקיד הציבורי המשמעותי שלה, עם קמצוץ מהסטייל של מישל אובמה, היא לא היתה בוחרת לבשל מול מצלמות דבר מתיקה עתיר שומן. הילדים שהיא מופקדת על חינוכם סובלים, באחוזים גבוהים, מהשמנת יתר. ("הנתונים קשים ביותר", אמר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, "אין ספק שמדובר בבעיה לאומית"). שרת חינוך עם מודעות היתה בוחרת לנצל את אור הזרקורים כדי לדגמן אכילה בריאה.

את חוסר הריספקט לתפקידה מתבלת שאשא ביטון ביותר מחופן אטימות. לפי דו"ח העוני והאי שוויון של הביטוח הלאומי, ב-2020 היו בישראל 864,630 ילדים עניים (28.7%). למעלה מרבע מהילדים מתקשים להביא סנדוויץ' לבית ספר, אם בכלל יש לימודים, ושרת החינוך מבשלת קראמבל אגסים ביין ("מרסלו", היא אמרה), עם קרם פטיסייר (וקופסה של גבינות "גד" בשולי הפריים). לאן עוד אפשר לרדת?

המנה שהכינה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בתוכנית "מאסטר שף" בקשת 12, 6.2.2022 (צילום מסך)

גם אם התוכנית צולמה, כפי שפורסם, עוד לפני שמונתה אך כבר כיוונה לתפקיד, היא היתה צריכה לחשוב על זה. ליהיא לפיד עשתה לה בית ספר כשבחרה לבשל בתוכנית כרוב ממולא טבעוני, ולקשט במלמול על כמה יפה שלצעירים אכפת. "המילוי נהדר", החמיאו השופטים, "חבל רק שהעלים הסגולים לא התבשלו מספיק".

לפיד לא הוצגה בתוכנית כאשת שר החוץ, אבל כתבת-קידום לתוכנית ב-mako מבהירה שאם לא יהיו שינויים, היא בדרכה למטבח בבלפור, כאשת ראש הממשלה. "שם היא תארח שרים, ראשי ממשלות ונשיאים שיזכו לטעום מארוחות הערב המלכותיות שלה"; ובתוכנית "היא תיכנס למטבח ותיתן לנו טעימה מהמנות שהפוליטיקאים שלנו הכי אוהבים לאכול...".

אם נדמה שמירי (עוף ממולא) רגב ואיילת (חלה) שקד הן קצף שצריך לקפות מעל פני מרק החיים הישראליים - תלמידתן שאשא ביטון הצליחה לשקוע לתחתית הסיר, ולרשום שיאים חדשים של ניתוק

זה לא כרוב ממולא. הפוליטיקאים "שלנו" הכי אוהבים לאכול את מה שמצטלם ומשתלם. נתניהו תקע לאפה שווארמה כשביקר, באוגוסט 2020, בסטקיית "אביקו" ברמלה. "הוא שם קצת חומוס, סלט, בצל, קצת עמבה וקצת חריף", גילה ל-mako המוכר, טוני דרכזיאן. ואת מה שבאמת התבשל בסירים בבלפור בישרו יותר מפעם אחת מהדורות החדשות.

אם חדשות, אז באולפני קשת מתבשל עוד פיוז'ן עכשווי של מומחיות מקצועית בניחוח תאוות פרסום. הקדימונים מבטיחים את הופעתה של פרופ' עידית מטות ("הנזק מהאומיקרון מזערי") על רחבת "רוקדים עם כוכבים". במקרה שלה "ברייק א לג" זה פיס אוף קייק.

לקינוח מוגשת כאן הערה מהאזור הפמיניסטי. שאשא ביטון היא דוקטור, אקדמאית, אישה שאפתנית, שמנהלת קריירה מטאורית. אבל בתור V.I.P בפריים טיים היא לא מתווה לצעירות שצופות בה כיוון הישגי כזה, אלא מספרת על בעלה ("צריך לדעת עם מי להתחתן. בשבילי הוא 'ביט' או 'ביטוש', בשבילו אני 'שאשא'"). ממש כמו בפרסומת העתיקה ההיא למעדן שוקולד: "כי בשבילו זה דני ובשבילך חלב".