בחדשות 12, גוף החדשות הפופולרי בישראל, ממשיכים לשרת את בעל הבית, תאגיד קוקה-קולה ישראל שבשליטת דודי ודרורית ורטהיים. התאגיד, בשמו הרשמי: "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים", מנהל מלחמת חורמה נגד כוונתה של ממשלת ישראל להטיל מס על משקאות עתירי סוכר, הפוגעים בבריאות וגורמים נזק של מיליארדי שקלים בשל תרומתם למגיפות ההשמנה והסוכרת.

באוגוסט האחרון דיווח כאן באתר "העין השביעית" אורן פרסיקו כי בחדשות 12 התגייסו למאבק קוקה-קולה במלחמה בחוק. בקוקה-קולה נאבקים במיוחד כדי להחריג את משקאות הדיאט מהחוק, שכן מול הירידה בצריכת משקאות עתירי סוכר, ישנה עלייה בצריכת משקאות עם תחליפי סוכר. זהו גם הדגש שניתן בדיווחים השונים של חדשות 12 על החוק.

בחדשות 12 סירבו אז להגיב ולהסביר מדוע שידרו שוב ושוב אייטמים ביקורתיים, במהדורה המרכזית ע"י המגישה יונית לוי (ראיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן) ובהזדמנות אחרת ע"י הכתבת הכלכלית עמליה דואק, ושוב בתוכנית הכלכלית "תוכנית חיסכון" בהגשת עופר חדד.

כעת נוקטים בחדשות 12 בטקטיקה אחרת: התעלמות. בחברת החדשות בחרו שלא לדווח, לא במהדורה המרכזית ולא בתוכניות האקטואליה האחרות, על הדיון המתוקשר בחוק המשקאות הממותקים בוועדת הכספים של הכנסת. הדיון עורר עניין רב בתקשורת וברשתות החברתיות בשל התגייסותם של חברי כנסת מהאופוזיציה - ח"כים מהמפלגות החרדיות וח"כ קרן ברק מהליכוד - למען התאגיד המייצר מוצרים הפוגעים בבריאות. מבוכה נגרמה לקוקה-קולה גם בשל הכחשתו של פרופ' ארדון רובינשטיין, שהופיע בדיון כמומחה, את העובדה שהוא קיבל תשלום מקוקה-קולה עבור הופעתו בוועדה.

המידע על הדיון הסוער נשלל כליל מצופי חדשות 12, המרכזים את רוב הקהל המתמעט והולך של אזרחי ישראל הצורכים חדשות בטלוויזיה. כמו בהזדמנויות קודמות, גם הפעם סירבו בחדשות 12 להגיב. השאלה "האם בחרתם להתעלם מהאירוע כדי לא להיקלע לניגוד עניינים, או שבחברת החדשות סברו שהוא לא חשוב?", שנשלחה לדובר חדשות 12 אלון שני, נותרה ללא מענה. גם באתר "וואלה", שדיווח אף הוא על התעלמות חדשות 12 מהאירוע המביך עבור בעלי הבית, לא התקבלה תגובה מחדשות 12.

"לא מדובר בנושא שולי", אומר כתב "שקוף" תומר אביטל, המכסה בעקביות את המאבק בנזקים שגורמים תאגידי הסוכר, "בדיונים סביב מס הסוכר נחשף שמדובר במגפה של ממש. בישראל ישנם יותר מחצי מיליון חולי סוכרת, כל ילד שלישי בישראל יפתח סוכרת שתוביל לחיים של סבל וייסורים. ב-2017 נכרתו כ-1,200 רגליים בשל המחלה.

"כולנו משלמים את המחיר: ההוצאה על חולי סוכרת מהווה שליש מההוצאה הכללית של קופות החולים. התחזית ל-2040: גידול של 55% בשכיחות הסוכרת ועלייה של כ-20% בהוצאות – שכולנו, גם מי שאוכל בריא – ישלם. זה לא הכל. כיום, סוכרת היא גורם המוות השלישי בישראל. דמיינו אלונקה חדשה שיוצאת לדרך מדי שעה וחצי. זהו היקף המתים מהתופעה. איך ערוץ טלוויזיה מרכזי יכול להתעלם מדבר שכזה?".

ואכן, לעומת חדשות 12, בחדשות 13, שיום לפני הדיון שידרו כתבה ששירתה את מסע התעמולה של קוקה-קולה, שינו כיוון וסיקרו את הדיון בוועדת הכספים בהרחבה. דיווח על הדיון שודר במהדורה המרכזית של הערוץ, ובתוכניות האקטואליה "לפני החדשות" (שם שודר ראיון עם אביטל) ו"הכל כלול". גם בתאגיד השידור, בערוץ כאן 11, שודר דיווח ביקורתי על הדיון בתוכנית הכלכלית "חיות כיס".