חיילים סדירים חזרו לערוך את תוכנית האקטואליה בהגשת יעקב ברדוגו בגלי-צה"ל, לאחר שבהנחיית מפקד התחנה הקודם, שמעון אלקבץ, מיעטו בשיבוץ שלהם לתפקיד זה. בתחנה מסרו כי הם מודעים לכך וכי "הנושא נמצא בטיפול".

תחנת הרדיו גלי צה"ל סובלת מפיצול אישיות מובנה: מחד מדובר בארגון הפועל במסגרת צבאית וכפוף לה, ומאידך בגוף עיתונאי האמור לפעול בחופש עיתונאי. דואליות בעייתית זו באה לידי ביטוי יומיומי עת חיילים בסדיר העובדים בתחנה עוסקים בנושאי אקטואליה.

בעייתיות זו התגברה ככל שהפכה דומיננטית בתחנה נוכחותו של יעקב ברדוגו, עסקן ואיש עסקים שהפך לאחד מחסידיו הנלהבים של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו וחולש על תחום הפרשנות הפוליטית בתחנה. סגנונו של ברדוגו הפך רעיל ככל שהתגייס לקמפיינים של נתניהו, הן זה שבמהלך מערכות הבחירות התכופות והן זה שנתניהו, הנאשם בפלילים, ניהל נגד מערכות המשפט והחוק.

לא רק סגנון השידור הבוטה בנושאים פוליטיים החמיר את הדיסוננס הקיים ממילא בטיפול של חיילים בסדיר בכיסוי עיתונאי בנושאי אקטואליה, גם ההתנהלות הבינאישית של ברדוגו. אלקבץ, שבתקופתו הידרדרה התחנה בנתוני ההאזנה ואיום הסגירה המתמיד עליה הפך אקוטי, נדרש לנושא רק בשלהי כהונתו. בסוף יולי בפגישה עם אנשי התחנה, הגיב לתלונות בעניין ואמר כי מעתה חיילים לא יערכו יותר את תוכניות האקטואליה.

אלא שמעט יותר מחודש לאחר מכן, עזב אלקבץ והחליפה אותו העיתונאית גלית אלטשטיין. אם בשל חילופי התפקיד, עונת החגים, המחסור המתגבר בכוח אדם או כל הסיבות יחדיו, יישום ההוראה התמסמס וחיילים חזרו לערוך את תוכניות האקטואליה ואת זו בהגשת ברדוגו. כאמור, בתחנת הרדיו הצבאית הסכימו למסור רק כי "הנושא נמצא בטיפול". ברדוגו לא מסר תגובה.