ששת חברי-הכנסת של הרשימה המשותפת פנו היום (26.8) אל שר התקשורת יועז הנדל ואל יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בדרישה לשלול את רישיון השידור של ערוץ 20, זאת "בעקבות הסתה חוזרת ונשנית נגד החברה הערבית בישראל".

אתמול קרא הערוץ לגולשים באתר האינטרנט שלו לחגוג את מותו של חבר-הכנסת סעיד אלחרומי ממפלגת רע"מ, שמת בפתאומיות מהתקף לב. הידיעה על מותו נפתחה בציטוט "באבוד רשעים רנה" ובתוכה תואר חבר-הכנסת המנוח כ"תומך טרור". כעבור כמה שעות התנצל הערוץ, התנער מאחריות והטיל אותה על הכתב יהונתן יפרח, שהיה חתום על הידיעה.

אולם לא היתה זו הפעם הראשונה שערוץ 20, המשודר מתוקף חוק הרשות השנייה ונמצא תחת פיקוחה, חגג מות ערבים בעלי אזרחות ישראלית. בחודש מאי האחרון, על רקע המהומות האלימות בין ערבים ליהודים בתחומי מדינת ישראל ומטחי הרקטות מעזה לכיוון ישראל, ייחל עיתונאי ערוץ 20 קובי פינקלר, בשידור, למותם של אזרחי שפרעם.

בעקבות דבריו פינקלר הודח מהערוץ, אולם מי שראיין אותו כשייחל למות אזרחים ערבים, כוכב הערוץ שמעון ריקלין, נותר בתפקידו, זאת למרות שלא מחה בזמן אמת על דברי פינקלר ואף הביע צער בעצמו, בחשבון הטוויטר שלו, על כך שרק שני אזרחים ערבים מתו מפגיעת רקטה עזתית.

"ההסתה הבוטה וחסרת האחריות יכולה להביא, חס וחלילה, לכך שמישהו ייקח את החוק לידיים ויפעל באלימות כנגד אותם אזרחים ונבחרי ציבור הזוכים לכינויים כמו 'מחבלים' ו'תומכי טרור' מפי כתבי הערוץ", כתבו לשר התקשורת וליו"ר הרשות השנייה חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן, אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, סמי אבו-שחאדה ועופר כסיף. "ערוץ 20 קיבל רישיון לשידורי מורשת יהודית, לא לשידורי מורשת של הסתה".

לפי חברי הרשימה-המשותפת, "בעקבות ההסתה הנמשכת, הפרת תנאי הרשיון והפגיעה בכללי האתירה העיתונאיים, אנו דורשים לשלול מערוץ 20 את רשיון השידור לאלתר. לכל הפחות, יש לעצור לאלתר את העברתו לאפיק 14".

יצוין כי בניגוד לדברי פינקלר, שנאמרו בשידורי הטלוויזיה של ערוץ 20, הידיעה על ח"כ אלחרומי פורסמה באתר האינטרנט של הערוץ, שאינו כפוף רשמית לרגולציה של הרשות השנייה.

מערוץ 20 לא נמסרה תגובה.